مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد:

فقط نیمی از ثبت‌نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن یزد واجد شرایط هستند

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد گفت: تنها نیمی از افرادی که در سایت طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند، واجد شرایط دریافت مسکن هستند.

به گزارش یزدی نیوزرضا یادگاری  با اشاره به اینکه ثبت نام از افراد متقاضی مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن طی دو مرحله در یزد انجام شد، اظهار داشت: طی دو مرحله بالغ بر ۲۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند که ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از آنها متقاضی شهر یزد و بقیه مربوط به سایر شهرهای استان بوده‌اند.

 
وی افزود: سهمیه شهر یزد در مرحله اول هزار واحد مسکونی بود که در مرحله اول ۶۳۱ نفر واجد شرایط اولیه بودند و در مراحل تکمیل ثبت نام و واریز وجه به بانک مسکن، با ریزش آماری به ۵۱۸ نفر رسیدند.
 
یادگاری عنوان کرد: در حال حاضر ۵۱۸ نفر در بانک مسکن افتتاح حساب کرده و ۴۰ میلیون تومان اولیه را واریز کردند که طراحی واحدهای ویلایی در فاز یک مصوب شده و آپارتمان‌علی یزد و برخی شهرها نیز طراحی در فاز یک انجام شده است.
 
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد بیان کرد: برای بالغ بر ۶۹ درصد متقاضیان ثبت نامی مرحله اول در شهر یزد و برای ۱۰۰ درصد متقاضیان در شهرهای دیگر استان زمین مورد نیاز تأمین شده است.
 
وی ادامه داد: تقریباً بین ۵۰ تا ۶۰ درصد متقاضیان واجد شرایط هستند و تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون تومانی به تمام واحدها تعلق می‌گیرد.
 
یادگاری افزود: اگر متقاضیان خود مالک باشند به این معنا زمین داشته باشند و بخواهند کار ساخت انجام دهند، حتماً نیاز نیست واجد شرایط دریافت تسهیلات بانکی باشند و می‌توانند از تسهیلات بانکی تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان نیز بهره مند شوند از طرفی صدور پروانه ساختمانی به صورت رایگان و خدمات نظام مهندسی با تخفیف ویژه تا ۸۰ درصد به آنها ارائه می‌شود.
 
وی عنوان کرد: این متقاضیان باید در بافت فرسوده شهر یا بافت هدف بازآفرینی شهری دارای زمین باشند که در حال حاضر در استان یزد ۴ هزار و ۸۰۵ هکتار بافت فرسوده شهری و ۷ هزار هکتار بافت هدف بازآفرینی وجود دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..