مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خبر داد:

قریب ۲۰ هزار کارگاه کرونا زده‌ یزد مشمول دریافت تسهیلات

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به شناسایی ۱۹ هزار و ۷۷۰ کارگاه آسیب‌دیده از کرونا، گفت: تاکنون ۲۱۹۱ مورد از این کارگاه‌ها در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین ریاحی» در هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که در تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد، شیوه نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا را تشریح کرد.

 
وی گفت: در استان یزد ۱۹ هزار و ۷۷۰ کارگاه آسیب دیده از کرونا شناسایی شده، که از این تعداد تاکنون ۲۱۹۱ کارگاه در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر این که دستگاه‌های اجرایی مرتبط، اطلاع‌رسانی را در این زمینه برای متقاضیان انجام دهند، عنوان کرد: ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشمول دریافت تسهیلات کرونا بودند که اخیراً رسته کشاورزی نیز به رسته های قبلی اضافه شده است.
 
ریاحی خاطرنشان کرد: صاحبان کارگاه‌هایی که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی هستند و برای آن‌ها بر اساس کد بیمه کارگاهیِ شناسایی‌شده پیامک ارسال شده، در بخش تسهیلات کرونا سامانه کارا اطلاعات خود را تکمیل ‌کنند و پس تأیید از دستگاه اجراییِ تخصصی، به یکی از ۱۷ بانک عامل یا موسسه اعتباری غیربانکی مشخص‌شده در استان یزد برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: رسته های شغلی آسیب دیده از کرونا در استان یزد شامل حوزه حمل و نقل مسافر، حوزه گردشگری، رستوران‌ها، مراکز بهداشتی، صنایع دستی، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی، باشگاه‌های ورزشی، مراکز آجیل و خشکبار، مراکز تولید کیف و کفش، دفاتر خدمات مسافری و حمل و نقل درون شهری می باشد.
 
وی ادامه داد: کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان ۹۲۶۰ میلیارد ریال است که این رقم معادل ۲.۳۲ درصد است.
 
 به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، ریاحی اضافه کرد: در حال حاضر امکان رسته فعالیت فروش خرده و عمده گل، گل فروشی و فروش ماهی تزئینی زنده آکواریوم در رسته چهاردهم برای متقاضیان امکان پذیر است و صاحبان این کارگاه ها نیز می توانند از تسهیلات کرونا بهره مند شوند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..