امام جمعه یزد:

واردات بی‌رویه پوشاک سبب خسارت سنگین تولیدکنندگان داخل شده است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با ابراز تاسف از واردات بی رویه پوشاک گفت: متاسفانه بازار‌های پوشاک و کفش ایران به کشور‌هایی از جمله چین اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد استان یزد اظهار داشت: در گذشته محله‌ها ارتباط و تعلق خاصی به مساجد داشتند و بسیاری از امور خود را با محوریت مساجد برگزار می‌کردند که الان متاسفانه در اثر عوامل مختلف این محوریت کمرنگ‌تر شده است.

وی افزود: همین موضوع سبب شده که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری در جامعه به وجود آید و به ویژه برای دوران پس از شیوع کرونا، باید نسبت به احیای این موضوع اقدام لازم صورت پذیرد.
ناصری یزدی با اشاره به ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران در ایران و درمان همه بیماران مبتلا به کرونا گفت: امروز به خوبی در جهان مشخص شده که فرهنگ و تمدن غرب به هیچ عنوان به فکر انسانیت نیست. در آمریکا فقرا رها شده و افراد ثروتمند در بیمارستان مورد رسیدگی قرار می گیرند.
وی امام جمعه یزد با بیان اینکه غرب در طول سال‌های گذشته به دنبال ترویج همین فرهنگ نادرست خود در بین مردم ایران بود، تأکید کرد: این فرهنگ در مقابل فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است که مردم ایران دارند و باید تلاش کنیم از فرهنگ اصیل خود برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کنیم.
امام جمعه یزد با ابراز نگرانی از خسارت تولیدکنندگان ایرانی به دلیل واردات کیف و کفش از چین گفت: جمعیت کشور الان بیش از ۸۰ میلون نفر است و هر شخص در طول سال حداقل ۴ عدد از انواع لباس و پوشاک استفاده می‌کند، این به معنای نیاز کشور به حداقل بیش از ۳۲۰ میلیون قطعه پوشاک است.
وی ادامه داد: تولید ۳۲۰ میلیون قطعه پوشاک در داخل کشور سبب ایجاد اشتغال برای میلیون‌ها نفر می‌شود و بر این اساس نه تنها حجم بسیار زیادی از واردات و خروج ارز از کشور حذف می‌شود بلکه بسیاری از مشکل اشتغال کشور هم مرتفع خواهد شد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..