معاون استاندار خواستار شد:

تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از موسسات خیریه استان یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد با اشاره به نقش مهم سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه در کمک به مردم در ایام کرونا، خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی جامع و ساماندهی موسسات، انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی خیریه استان شد.

به گزارش یزدی نیوز«احمد ترحمی» در در نشست شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد ‌استان که در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت های خیرخواها‌نه سازمان های مردم نهاد، تشکل ها و موسسات خیریه در ایام بروز و شیوع بیماری کرونا در استان، خواستار ساماندهی این تشکل های غیر دولتی شد.

 
‌وی همچنین بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی جامع موسسات خیریه استان برای تداوم فعالیت های آنها و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه تاکید کرد.
 
ترحمی خاطرنشان کرد: لازم است برای تمدید مجوز فعالیت سازمان های مردم نهاد رویه مشخص و شاخص‌های دقیقی در حوزه نظارت وجود داشته باشد تا براین اساس ارزیابی های مورد نیاز صورت گیرد.
 
«فخرالسادات خامسی» مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این نشست از ساماندهی موسسات فعال در امر ازدواج و ایجاد یک سامانه برای مجمع خیرین ازدواج استان خبر داد و اظهارامیدواری کرد: این سامانه در آینده‌ای نزدیک رونمایی شود و مورد استفاده مردم و به ویژه جوانان قرار گیرد.
 
به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، در نشست شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد استان طرح های ارائه شده از سوی سمن ها و تشکل های غیر دولتی استان به ویژه با موضوع تامین سلامت مردم و تاب آوری اجتماعی در ایام کرونا، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و با درخواست ثبت سمن‌های حوزه علمیه خواهران و تمدید فعالیت پنج سازمان مردم نهاد استان موافقت شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..