معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

‌استفاده از ماسک بهترین راهکار پیشگیری از کرونا/ ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز فاز مهار کرونا در استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد با بیان اینکه از ۱۵ اردیبهشت ماه می‌توانیم وارد فاز مهار بیماری کرونا در استان شویم، استفاده مستمر از ماسک را بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس دانست.

به گزارش یزدی نیوز‌"محمود نوری ‌شادکام"‌ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد روز سه شنبه دوم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران و مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری استان، ‌گفت: با ‌رعایت مستمر پروتکل های بهداشتی و همراهی مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و اجتماعی می توانیم از ۱۵ اردیبهشت ماه وارد فاز مهار بیماری کرونا در استان شویم.

وی ادامه داد: مهار بیماری کرونا به این معناست که می‌‌توانیم تعداد مبتلایان را در یک یا دو بخش بیمارستانی بستری کنیم و بقیه بیمارستان‌ها را از پذیرش بیماران مبتلا به کرونا معاف نماییم.
نوری شادکام افزود: در حال حاضر در استان از ۶۰۰ نفر بستری به ۱۶۹ بیمار بستری شده مبتلا به کرونا رسیده‌ایم و کاهش مبتلایان استان به ۵۰ بیمار ما را وارد فاز مهار این ویروس می کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به رفتار ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: احتمال دارد در آبان ماه سال جاری وارد مرحله دوم همه گیر شدن کرونا در کشور و استان شویم.
وی اظهارکرد: قرنطینه خانگی، شستشوی مستمر د‌ستها، ‌رعایت فاصله اجتماعی مناسب یک متر و نیم تا ۲ متری، استفاده مرتب از ماسک و وجود تهویه مناسب در مکان های سربسته مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کروناست.
نوری شادکام افزود: مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین برای مقابله با شیوع کرونا از مهم‌ترین دستاوردهای بروز این ویروس در استان بود که رسانه‌های استان و به ویژه صدا و سیما، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در این رابطه سنگ تمام گذاشتند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توسعه زیرساخت های درمانی و پزشکی استان اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری برای اتمام ۲۰ پروژه درمانی و بهداشتی اقدام می‌کنیم و در سال ۹۸ نیز موفق به اتمام ۴۲ پروژه و طرح بهداشتی و درمانی در سطح استان شدیم.
نوری ‌شادکام در پایان سخنان خود یادآور شد: راه اندازی یکی از مجهزترین بخش‌های سوختگی منطقه جنوب شرق کشور در یزد، راه اندازی ساختمان پیوند مغز استخوان در بیمارستان شهید آیت الله صدوقی(‌ره)، توسعه بخش اطفال بیمارستان، ‌احداث همراه سراه با ٣٢ تخت اقامتی، ‌راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان مهریز، طرح توسعه درمان شهرستان های بافق، ‌میبد، اردکان و خاتم و تکمیل بیمارستان اشکذر با ۹۸ تخت بستری از مهم‌ترین این پروژه‌ها برای سال جاری است.
 
★خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..