توزیع ۲۹۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی توسط طلاب افغانستانی در یزد

حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص) یزد و بسیج طلاب و روحانیون یزد اقدام به توزیع ۲۹۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان افغانستانی در یزد کردند.

به گزارش یزدی نیوز در طول روزهایی که شیوع ویروس کرونا جهان مشکلات بسیاری برای عموم مردم به وجود آورده، گوشه و کنار ایران اسلامی شاهد حماسه‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارهایی است که در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد.

 
با وجودی که در روزهای نخستین شیوع کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکایی، همه به فروشگاه‌ها هجوم برده و تمام موجودی فروشگاه‌ها به پایان رسید، در ایران اسلامی نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه هر کسی علاوه بر اینکه سعی می‌کند خود را از بلا دور نگه دارد، به فکر دیگران هم هست و مردم خیر ایران به نیازمندان بسته‌های معیشتی اهدا می‌کنند.
 
در این بین بسیج از جمله نخستین نهادهایی بود که به عنوان بزرگترین نهاد مردمی، پا به میدان گذاشت و اقدام به فعالیت‌های جهادی در حوزه‌های مختلف مورد نیاز جامعه در زمان شیوع کرونا کرد.
 
بسیجیان در جای جای ایران از ضدعفونی معابر و فعالیت در بیمارستان‌ها، تغسیل اموات کرونایی توسط طلاب بسیجی، جمع‌آوری و توزیع کمک‌های معیشتی و بسیاری فعالیت‌های دیگر را انجام دادند تا با کرونا مقابله کنند.
 
 
همانطور که بیان شد از جمله اقدامات صورت گرفته در این ایام، توزیع بسته‌های کمک معیشتی توسط بسیج در حوزه‌های مختلف بوده و در این بین هیچ تفاوتی ین نیازمندان نبود و ملیت و مذهب و آیین هیچ تفاوتی برای آنها ندارد چرا که ویروس کرونا هم هیچ تفاوتی در خسارت زدن به افراد قائل نیست و همه افراد جامعه از آن متضرر شده‌اند.
 
روز گذشته یکی از این جلوه‌های ایثار در حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص) که مخصوص طلاب افغانستانی شیعه است رخ داد و این حوزه علمیه با همراهی و همکاری بسیج طلاب و روحانیون، اقدام به توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی و ۲۶۰۰ بسته بهداشتی در بین نیازمندان افغانستانی کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس رئیس حوزه‌های علمیه استان یزد در مراسم توزیع این کمک‌ها اظهار داشت: در دورانی که همه مردم با مشکلات زیادی روبه رو شده‌اند، هر کسی در حد توان وظیفه دارد که به نیازمندان کمک کند.
 
وی به روایت‌های بسیار زیادی که در ارتباط با اهمیت و جایگاه کمک به نیازمندان نزد خداوند متعال وجود دارد اشاره کرد و افزود: قطعا کمک به نیازمندان و دستگیری از آنها اقدامی است که خداوند متعال اجر و پاداش بسیار بالایی برای آن قرار داده است.
 
سیدابراهیم هاشمی‌نژاد مدیر حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص) هم در این نشست با اشاره به اینکه امروز وحدت میان مردم ایران و افغانستان بسیار بیشتر از گذشته است گفت: حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص) در کنار فعالیت های دینی که انجام می دهد، کمک به نیازمندان را هم در این دوران با جدیت پیگیری می‌کند.
 
در پایان این نشست بسته‌های معیشتی تهیه شده در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..