معاون فرهنگی دادگستری یزد:

تلاش جهادی مجموعه‌های مردمی در مقابله با کرونا قابل تحسین است

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: همت و تلاش جهادی و خالصانه مجموعه‌های مردمی به ویژه جوانان و نوجوانان در عرصه مقابله با ویروس کرونا قابل تحسین است.

به گزارش یزدی نیوز محمد رضا عرشیان در بازدید از دفتر ستاد امداد مردمی یزد با تقدیر از فعالیت‌های این ستاد اظهار داشت: در عالم هستی هیچ اثری محقق نمی‌شود مگر با اراده و حکمت الهی و قطعاً وجود چنین ویروسی حکمت‌هایی دارد که یکی از آن حکمت‌ها می‌تواند آزمایش الهی باشد.

 
وی ابراز امیدواری کرد: ماحصل این بیماری آگاهی و بصیرت برای بشریت و تعالی انسانیت نسبت به آموزه‌های دینی و اخلاقی باشد.
 
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با بیان اینکه بحث مبارزه با کرونا یک موضوع جدی و فراگیر است، افزود: این مشکل با امداد الهی، همراهی اقشار مختلف جامعه و پایبندی به اصول بهداشتی حل شدنی است.
 
وی از روحیه جهادی به عنوان نیاز امروز کشور یاد کرد و افزود: همانگونه که در دروان هشت سال دفاع مقدس همدلی و روحیه جهادی این کشو را به موفقیت و اوج قدرت رساند در بحران کرونا نیز می‌توان با تکیه به همین عوامل به موفقیت رسید.
 
عرشیان اظهار داشت: همت و تلاش جهادی و خالصانه مجموعه‌های مردمی به ویژه جوانان و نوجوانان در عرصه مقابله با ویروس کرونا قابل تحسین است.
 
عرشیان با اشاره به غسل و کفن اموات کرونایی توسط گروهی از طلاب گفت: حضور میدانی در عرصه‌های حساس کشور از ویژگی‌های طلاب و روحانیون فعال و ایثار گراست که این حرکت خودجوش و جهادی آنها قابل تقدیر است.
 
وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نباید از دستورات بهداشتی تخطی شود زیرا خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامتی خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم بنابراین هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک می‌کند حسنه و هر چه به شیوع آن کمک کند سیئه است» اظهار داشت: رهنمودهای معظم له باید سرلوحه فعالیت‌های اقشار مختلف به ویژه نخبگان جامعه باشد.
 
عرشیان بیان کرد: ویژگی‌های والای مذهبی و فرهنگی ملت ایران بار دیگر آنها را در جهان زبانزد کرد به گونه‌ای که این برهه از زمان در تاریخ ملت ایران ثبت و ماندگار خواهد شد.
 
وی در ادامه به فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: همکاری با ستاد کرونا استان، تغییر در زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش مراجعات مردمی از طریق افزایش ارائه خدمات به صورت الکترونیک، ضدعفونی دادسراها و محاکم قضائی، ارائه مرخصی به زندانیان دارای شرایط، اطلاع رسانی در حوزه مسئولیت اجتماعی و مدنی به آحاد جامعه در بحث شیوع و انتقال ویروس کرونا، فرهنگسازی و آگاهی بخشی در حوزه‌های قضائی به مراجعین از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.
 
عرشیان اظهار داشت: اعلام آمادگی کارکنان دستگاه قضا در لبیک به رهبر معظم انقلاب و شرکت در پویش مومنانه کمک به نیازمندان با اختصاص بخشی از حقوق خود از دیگر اقدامات انجام گرفته می‌باشد.
 
در این دیدار دبیر ستاد امداد مردمی یزد با اشاره به متفاوت بودن موضوع کرونا با سایر حوادث و چالش‌های طبیعی در کشور گفت: در حوزه بیماری کرونا اطلاعات میدانی نشان داد که با نوع پیچیده‌ای از ویروس روبرو هستیم که کار را برا ی دغدغه مندان جهت مقابله با این بحران دشوار کرد.
 
ابراهیم دهقان افزود: تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت این بیماری از طریق ستاد ملی کرونا زمینه فعالیت مجموعه‌های مردمی و انقلابی را جهت انجام حرکت‌های خود جوش و آتش به اختیار محدود کرد اما در نهایت با هماهنگی ستاد استانی فعالیت‌های خوب مردمی در سطح استان رقم خورده است.
 
دهقان با اشاره به تشکیل ستاد سما از نخستین روزهای بحران کرونا در استان گفت: این ستاد در آینده تریبون اجتماعی و مردمی استان در بحران‌ها و حوادث‌های مختلف خواهد بود.
 
وی افزود: این ستاد فعالیت‌های خود را در ۶ کمیته بانوان، پشتیبانی، عملیات میدانی، فرهنگی تربیتی و معنوی، رسانه‌ای و مطالبه گری تقسیم بندی و با تکیه به ظرفیت‌های مجموعه‌ها و نیروهای مردمی و انقلابی پیش برده است.
 
دهقان گفت: ساماندهی ۴۰۰ خیاط در شهرستان یزد و تولید روزانه بیش از ۷ هزار ماسک با تکیه با ظرفیت‌های مردمی با همکاری موکب الرضا، مشارکت در ضدعفونی معابر و اماکن سطح شهر، مشارکت در تولید و توزیع مواد ضد عفونی، استقرار ۳۵ نیرو در چند شیفت کاری در بیمارستان شهید صدوقی (ره) با هدف کمک به کادر درمان، ورود به بحث غسل و تدفین متوفیان کرونایی با حضور طلاب و روحانیون، مشارکت در توزیع یک هزار بسته غذایی با حمایت خیرین و بیت سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره) و حضور فعال در حوزه تولیدات رسانه‌ای برای اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان از جمله اقدامات صورت گرفته در این ستاد بوده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهز

بخش نظردهی بسته شده است..