رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

احتمال مهار موج اول کرونا تا پایان اردیبهشت ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با تقدیر از همکاری و همراهی مطلوب دستگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد ‌و خیرین استان نظیر خانه فرهنگ صدوقی و شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی یزد برای تهیه تجهیزات و امکانات کادر بهداشت و درمان، ‌خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد موج اول بیماری کرونا تا پایان اردیبهشت ماه در استان م...

به گزارش یزدی نیوز"محمدرضا میرجلیلی" ‌روز شنبه ٣٠ فروردین ماه در جمع خبرنگاران و مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان گفت: ویروس کرونا بیش از اینکه یک مشکل بهداشتی و درمانی باشد، یک مشکل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است زیرا این بیماری اکنون بر همه بخش‌ها اثر گذاشته و حتی روابط بین کشورها را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(‌ره) ‌یزد با تاکید بر اینکه این فضا باید مدیریت شود، ادامه داد: رسانه‌های استان در مدیریت فضا در حین و بعد از دوران کرونا اثرگذاری بسیار بالایی دارند.
وی با اشاره به اقدامات استان در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا، ‌افزود: یزد در بسیاری از زمینه‌ها از جمله تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، تعطیلی مدارس، ‌دانشگاه‌ها و اماکن عمومی، ضدعفونی معابر و اماکن پیشتاز بوده است.
میرجلیلی خاطرنشان کرد: البته ‌یزد در زمینه بروز بیماری کرونا استان سوم بود اما در زمینه بسیاری از مراقبت‌ها پیشتاز هستیم ضمن اینکه کادر پزشکی از همان ابتدا توانست اقدامات محافظتی بسیار خوبی انجام دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به همکاری و همراهی مطلوب دستگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد ‌و خیرین استان نظیر خانه فرهنگ صدوقی و شهرداری با این دانشگاه برای تهیه تجهیزات و امکانات کادر بهداشت و درمان، ‌از این اقدامات خیرخواهانه تقدیر کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار یزدی نیوز اظهار امیدواری کرد: به احتمال زیاد موج اول بیماری کرونا تا پایان اردیبهشت ماه در استان مهار خواهد شد.
وی با اشاره به آمار کرونا در استان یزد، ‌گفت: از زمان بروز و شیوع این ویروس تاکنون، چهار هزار و ۱۹۵ نفر مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده اند که تست هزار و ۳۶۶ نفر از آنها مثبت شد و متاسفانه از این تعداد ۱۹۷ نفر نیز فوت کردند.
میرجلیلی تعداد بهبود یافتگان را نیز سه هزار و ۶۹۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: بعد از بیمارستان شهید آیت الله صدوقی(‌ره)، اصلی‌ترین کانون‌های نگهداری از بیماران کرونایی در شهرستان‌های اردکان و میبد بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: ۷۵۰ تخت ‌بیمارستانی ویژه کرونا در استان یزد در نظر گرفته شد که خوشبختانه همه تخت‌ها پر نشد و در حداکثر پذیرش، تعداد بیماران ۴۹۵ نفر بود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شناسایی خانواده‌های بیماران ‌مبتلا به کرونا و غربالگری آنها، غربالگری زنان باردار در استان یزد نیز انجام شد و تمام دو هزار و ۴۹۶ زن باردار استان در این مقطع، غربالگری و تعدادی از آنها نیز برای درمان به بیمارستان اعزام شدند.
میرجلیلی از همکاری و همراهی نیروهای داوطلب نیز قدردانی کرد و گفت: نیروهای داوطلب در بیمارستان‌ها کمک بسیار خوبی برای کادر ‌بهداشتی و درمانی بودند که بدون هیچ چشمداشتی خدمات بسیار خوبی ارائه کردند که اغلب این نیروها از دانشجویان، ‌روحانیون و بسیجیان بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد وضعیت کادر بهداشت و درمان استان یزد، ‌اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان‌های استان دارای علائم ‌مشکوک به کرونا بودند که تست ۵۸ نفر آنها مثبت شد که تحت مداوا قرار گرفتند و یک نفر در مسیر خدمت به بیماران جان خود را از دست داد که "‌شهید محمود شمس‌الدینی" نخستین شهید مدافع سلامت استان لقب گرفت.
میرجلیلی در پایان گفت: همچنین متاسفانه با استفاده از الکل تقلبی، ۸۹ نفر از مردم استان دچار مسمومیت شدند، ۹ نفر از این افراد فوت شدند و چهار نفر نیز بینایی خود را از دست دادند که خوشبختانه در استان یزد این موضوع بسیار سریع‌ مهار ‌گردید و اداره اطلاعات و دستگاه قضا بلافاصله وارد عمل شدند و سرمنشأ توزیع الکل تقلبی در یزد را شناسایی و دستگیر کردند.
 
★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..