جهادگران سلامت ابرکوه تولید ماسک را به مرز ۱۰۰ هزار رساندند

گروه جهادگران سلامت ابرکوه با فعالیت شبانه‌روزی ۲۰۰ بانوی خیاط تا به امروز بیش از ۹۳ هزار ماسک تولید و پس از پرتودهی و استریل، به صورت خانه به خانه توزیع و بخشی را نیز به کادر درمانی تحویل دادند.

به گزارش یزدی نیوز«محمد هادی زارع زاده»  نماینده تشکل‌های مردمی جهادگران سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره اظهار کرد: گروه جهادگران سلامت ابرکوه که در حوزه تولید و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر، کنترل خودروها و غربالگری در ورودی شهرستان، تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی فعالیت دارد، تاکنون بیش از ۹۳ هزار ماسک تولید کرده و پس از استریل به دست شهروندان رسانده است.

 
وی اضافه کرد: تعداد ۲۰۰ بانوی خیاط در کارگاه‌ها و برخی نیز در خانه‌های خود به دوخت و بسته‌بندی ماسک‌ها مشغول هستند که این ماسک‌ها به صورت خانه به خانه و در کل شهرستان توزیع و بخشی نیز به شبکه بهداشت و کادر درمان بیمارستان اختصاص می‌یابد.
 
زارع زاده از دوخت ۱۷۰۰ گان توسط جهادگران این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه  تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده سطوح در مرحله اول قریب به ۱۸ هزار بطری یک و نیم لیتری محلول ضدعفونی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال تولید شده و به‌زودی در دومین مرحله نیز ۲۰ هزار بطری تولید خواهد شد.
 
وی همچنین به تولید ۲۰۰ عدد شیلد و اهدا به بیمارستان ابرکوه اشاره کرد و افزود: جهادگران سلامت تاکنون ۳ هزار بطری ۱۲۰ سی‌سی محلول ضدعفونی دست بر پایه الکل و ۳ هزار بطری یک و نیم لیتری محلول ضدعفونی سطوح نیز تولید کرده و با قیمت تنظیم بازار در چندین فروشگاه منتخب عرضه کردند.
 
این عضو گروه جهادگران سلامت ابراز کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی و آسیب دیدن بسیاری از اقشار از وضعیت کرونایی و قرنطینه خانگی تاکنون تعداد ۴۶۰ بسته سبد غذایی معیشتی، ۶۵۰ بسته بهداشتی و گوشت شش رأس دام سبک به ارزش یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال در بین نیازمندان توزیع شده است.
 
زارع زاده در بخش اطلاع‌رسانی نیز به انجام اقداماتی همچون پلاکارد نویسی، اجرای طرح کرونا کتاب و تحویل ۴۰۰ بسته کتاب به شهروندان، حفظ غیرحضوری جز ۳۰ قرآن با حضور ۴۰ قرآن‌آموز، تشکیل مرکز مشاوره غیرحضوری، برگزاری مسابقات غیرحضوری، اجرای محله به محله گروه سرود و ۶ مرحله ضدعفونی کل شهرستان اشاره کرد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..