امام جمعه یزد:

بسته‌های معیشتی مشکلات خانواده‌ها را رفع نمی‌کند

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه شیوع کرونا سبب از دست رفتن شغل بسیاری از شاغلان شده است، گفت: به طور قطع بسته های معیشتی نمی تواند مشکلات این خانواده ها را حل کند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری،در نشست قرارگاه رزمایش مواسات یزد اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا سبب به هم ریختن معادلات بین المللی و جهانی شده و همه افراد و کشورها را مستاصل کرده و این ویروس نشان داد که انسان هیچ قدرتی در مقابل حوادث و بلایا ندارد و این امتحان بزرگی برای همه انسان‌های دنیاست.

 
وی عنوان کرد: در اغلب کشورهای دنیا مردم با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند و کسی به داد کسی نمی‌رسد اما در کشور ما مردم همدلی بسیار خوبی دارند.
 
امام جمعه یزد با اشاره به کمک‌های مردمی و تلاش‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بیان کرد: یکی از اهداف اصلی تشکیل قرارگاه رزمایش مواسات، انسجام بخشی و فراگیرتر کردن فعالیت‌ها و کمک‌هایی است که انجام می‌شود.
 
ناصری بر ضرورت مردمی بودن این رزمایش تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف و مواردی که در ارتباط با رزمایش مواسات مدنظر است، محوریت مساجد و محلات به عنوان مراکز حرکت مردمی است و تا حد امکان باید ائمه جماعات محوریت کار را برعهده بگیرند.
 
امام جمعه یزد ادامه داد: باید یک حساب مشخص برای کمک‌های مردمی در نظر گرفته شود و از معرفی حساب‌های متعدد در این حوزه پرهیز کنیم تا دچار سردرگمی برای مردم نشود.
 
وی تاکید کرد: کرونا، سیل و زلزله نیست که بعد از مدتی تبعات و خرابی‌های ناشی از آن از بین برود بلکه کرونا دارای تبعاتی است که مشخص نیست تبعات آن تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: کمک‌هایی که نهادهای مختلف و خیرین و گروه‌های مردمی و بسیج و سپاه انجام می‌دهند، خوب است و باید با قوت ادامه پیدا کند اما این کمک‌ها برای کوتاه مدت است و برای بلند مدت جوابگو نیست.
 
ناصری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تشکیلاتی ایجاد کنیم و برنامه ریزی هایی داشته باشیم که تنها برای یک مدت محدود باشد، این کمک‌ها به پایان می‌رسد و خیلی از افرادی که در اثر این ویروس متضرر و دچار مشکل مالی شده‌اند، تنها می‌مانند.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه نیازهای مردم در این ایام متفاوت است، تصریح کرد: برخی از مردم نیازشان با بسته معیشتی برطرف نمی‌شود و لازم است حتماً برای درآمد آنها فکری داشته باشیم.
 
وی عنوان کرد: موضوع بسیار مهمی که در این رابطه باید به آن توجه شود، حفظ کرامت مردم در ارتباط با اهدای کمک‌ها است و نباید به گونه‌ای فعالیت شود که با آبروی شخصی بازی شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در زمان اجرای کارها هم باید توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: کارهایی که انجام می‌شود باید به صورت کوتاه مدت، میان مدت، بلندمدت و حتی در برخی از موارد باید به صورت ضربتی انجام شود.
 
ناصری ادامه داد: برخی کمک‌های کوتاه مدتی که در این ایام انجام می‌دهیم، قابلیت اجرا به صورت طولانی مدت را ندارد، به همین دلیل باید علاوه بر این کمک‌ها، به فکر اجرای کمک‌های دیگری هم باشیم.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: کارهای کوتاه مدتی که باید صورت گیرد، همین کمک‌های معیشتی و بسته‌ها و کمک‌های نقدی است ولی بحث کمک‌های بلند مدت باید در حوزه‌های مختلف معیشتی، اشتغال، فرهنگی، مشاوره‌ای و سایر موارد باشد.
 
وی افزود: در این رابطه موضوع مهم این است که از همه استعدادها و ظرفیت‌هایی که وجود دارد و توان و امکانات ادارات و نهادهای مختلف تا حد امکان مورد استفاده قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در این رابطه هم باید هر کسی مسئولیت‌های خود را به خوبی بشناسد، به عنوان مثال سپاه و بسیج یا نهادهای نیکوکاری کمیته امداد هر یک بدانند که باید در چه حوزه‌ای فعالیت داشته باشند تا این فعالیت‌ها به خوبی و بهترین شکل ممکن انجام گیرد.
 
ناصری با بیان اینکه قرارگاه رزمایش مواسات باید برای رفع مشکل آسیب دیدگان از کرونا در درازمدت هم برنامه داشته باشد، تصریح کرد: در این حوزه یکی از مسائل اصلی بحث سرمایه گذاری است که حتماً باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از سود حاصله برای رفع مشکلات مردم استفاده شود.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه یکی از عرصه‌های اصلی این سرمایه گذاری می‌تواند در حوزه پوشاک رخ دهد، خاطرنشان کرد: صنعت پوشاک با توجه به ویژگی‌هایی از جمله زودبازده بودن، عدم نیاز به تجهیزات و اعتبارات زیاد و خاص و همچنین اشتغال بالا علاوه بر اینکه می‌تواند در این حوزه سود خوبی به دنبال داشته باشد، می‌تواند بخش زیادی از بیکاری در جامعه را هم رفع کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..