پیش‌بینی استاندار یزد در رابطه با وضعیت کرونا در یزد

استاندار یزد و رییس ستاد استانی مقابله و مبارزه با کرونا گفت: اگر مردم تا دو هفته آینده حداکثر مراقبت‌های لازم داشته باشند، می‌توانیم شاهد رفع نگرانی‌های مربوط به بیماری کرونا در استان باشیم ولی در غیر این صورت احتمال تجربه پیک جدید بیماری وجود خواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» با اشاره به سیر نزولی شیوع کرونا در یزد اظهار کرد: وضعیت آمار مبتلایان جدید کرونا و افراد بستری در بیمارستان‌های سراسر استان نشان دهنده سیر نزولی شیوع این بیماری در استان است که بخشی از این رویداد، ناشی از همکاری مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات کادر درمان و بهداشت و همچنین نیروهای درگیر در اجرای طرح‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری است.

 
رییس ستاد مقابله و مبارزه با کرونا در یزد با تاکید بر این که سیر نزولی بیماری به معنای عادی شدن شرایط نیست، گفت: این مسئله به این معناست که برای مقابله با این بیماری و رفع کامل آن و در شرایطی که بر اساس سیاست گذاری‌های ملی محدودیت کسب و کارها و تردد برداشته شده، باید ضمن برخورداری از رفتاری متعهدانه، توجه به نکات و اصول بهداشتی را با توجه و دقت بیشتری دنبال کنیم.
 
رییس ستاد مبارزه با کرونا در یزد: سیر نزولی کرونا در یزد به معنای عادی شدن شرایط نیست.استاندار یزد در مورد پیش‌بینی تداوم شرایط نزولی شیوع کرونا و همچنین رفع نگرانی‌های مربوط به این بیماری، تاکید کرد: این مهم، مشروط بر این است که مردم تا دو هفته آینده حداکثر مراقبت‌های لازم داشته باشند، می‌توانیم شاهد رفع نگرانی‌های مربوط به بیماری کرونا باشیم، در غیر این صورت احتمال تجربه پیک جدید بیماری وجود خواهد داشت.
 
وی ضمن تاکید مجدد به مردم در رعایت نکات و اصول بهداشتی، یادآور شد: افرادی که امکان ماندن در خانه را دارند، اصل «در خانه ماندن» را مورد توجه جدی قرار دهند و علاوه بر آن فاصله گذاری‌های اجتماعی هوشمندی که مورد تاکید نهادهای مسئول قرار گرفته را نیز رعایت کنند.
 
طالبی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر همه موارد، اگر اصناف و واحدهای اقتصادی استان نیز پروتکل‌های بهداشتی را که البته مورد نظارت جدی است، رعایت کنند شاهد رفع نگرانی‌های مربوط به بیماری کرونا خواهیم بود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..