رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد:

نخستین جشنواره بزرگ قرآن دانش آموزی در یزد برگزار می شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ قرآن دانش آموزی در رشته های شعر، داستان، موسیقی، نقاشی و ... خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز عباس ملازینلی در نشستی خبری با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد مسئولیت کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد را بر عهده دارد، اظهار داشت: ده‌ها تولید توسط هنرمندان این سازمان با مشارکت سایر دستگاه‌ها در راستای اطلاع رسانی و آموزش انجام شد.

 
وی عنوان کرد: پروتکل خرید در قالب پوستر، موشن گرافی، بنر و انیمیشن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تولید شد و در اختیار اصنافی که از همان ابتدا ضروری بودند و تعطیل نشدند، قرار گرفت.
 
ملازینلی ادامه داد: در نشست‌های متعدد آموزشی با صاحبان مشاغل، آموزش‌های لازم به شکل حضوری نیز داده شد و اکنون می‌توان گفت مردم از حداقل آگاهی‌ها برای مقابله با کرونا آگاه هستند.
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد همچنین از انتقال دو پیام تلفنی با مشارکت شرکت مخابرات برای بالغ بر ۳۵۰ هزار تلفن ثابت در سطح استان در مورد کرونا و آموزش‌های لازم با گویش یزدی خبر داد.
 
ملازینلی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد هر سال در ایام نوروز حدود ۲ هزار برنامه در سطح شهر برای مردم و مسافران نوروزی اجرا می‌کرد، افزود: امسال تلاش شد بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها با رویکرد مجازی اجرایی شود
 
وی از جمله این برنامه‌ها به گردشگری مجازی اشاره کرد و گفت: ۱۲ کلیپ توسط هنرمندان یزدی با صداگذاری مناسب و زیرنویس انگلیسی از ۱۲ مکان در یزد آماده و در فضای مجازی منتشر شد که مورد تقدیر یونسکو نیز قرار گرفت.
 
ملازینلی از طراحی مسابقات مختلف در سایت Inyazd خبر داد و یادآور شد: مسابقه عکس با محوریت کرونا، گردشگری سالهای قبل، میراث ناملموس یزد همچنین مسابقه لباهنگ، مسابقه کتابخوانی و … نیز در این سایت برای سرگرم کردن مردم در تعطیلات نوروز طراحی شد و مردم تا پایان دوران قرنطینه می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.
 
وی همچنین از اجرای شادمانه‌هایی به منظور تقدیر و روحیه بخشیدن به کادر درمانی همچنین بیماران بیمارستان‌های یزد خبر داد.
 
ملازینلی تاکید کرد: امسال تقریباً تمام اقداماتی که باید برای نوروز انجام می‌شد اما کرونا مانع آن شد، به شکل مجازی اجرا شد و برخی برنامه‌ها نیز که امکان اجرای آن وجود نداشت، در اولین فرصت بعد از پایان کرونا انجام خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ قرآن دانش آموزی در یزد خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری آموزش و پرورش استان یزد در سطح استانی و با محوریت شهر یزد برگزار می‌شود و اعتبار خوبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد یادآور شد: این جشنواره در زمینه‌های نمایشنامه نویسی، قصه گویی، سرود، موسیقی، شعر، داستان و … با موضوع قرآن و مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..