معاون استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت پیگیری تحقق برنامه‌های توسعه شهری استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در جلسه با شهرداران استان بر ضرورت پیگیری تحقق برنامه‌های توسعه شهری تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان، در ارتباط ویدئویی با ۲۱ شهردار استان یزد از شهرداران خواست گزارش عملکرد خود برای مبارزه با کرونا را به صورت مصور به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ارسال کنند.

 
وی، یکی از ظرفیت‌های ایجاد شده به دنبال مبارزه با بیماری کرونا در استان را کادر سازی انجام شده با استفاده از نیروهای داوطلب مردمی، بسیج و شهرداری‌ها عنوان و اظهار کرد: ظرفیت شکل گرفته در این دوره می‌تواند در موقعیت‌های دیگری که با آن روبه‌رو خواهیم شد، به‌کار گرفته شود.
 
صادقیان ادامه داد: از تاریخ ٢٣ فروردین ماه محدودیت‌های ترافیکی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در ورودی و خروجی‌های شهرها تغییر خواهد کرد و طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت بیشترین تمرکز برای گندزدایی و ضدعفونی در مراکز تجمع جمعیت و حمل و نقل عمومی انجام خواهد شد.
 
یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه ارائه گزارش درباره عملکرد شهرداری‌ها برای ثبت گزارشات آرای کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ در سامانه شهرسازی بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این رابطه، بیان کرد: لازم است شهرداری‌های استان در این حوزه به خوبی عمل کنند تا مبنای تصمیم‌گیری‌های درست در کمیسیون‌ها قرار گیرد.
 
وی درباره تأمین قیر مورد نیاز شهرداری‌ها، افزود: در این حوزه نیز از شهرداری‌ها می‌خواهیم با توجه به شرایطی که پیش آمده از پایین آمدن قیمت نفت به عنوان بهترین فرصت برای خرید قیر استفاده کنند.
 
صادقیان از شهرداران استان خواست گزارشی از تحقق بودجه سال گذشته، بودجه سال آینده و ثبت آن و تصویب بودجه ٩٩ در کمیسیون تطبیق ارائه نمایند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تاکید کرد: در راستای پیگیری تحقق برنامه‌های توسعه شهری استان، جلسات ویدئوکنفرانس با شهرداران هر هفته تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
 
 در این نشست شهرداران استان به ارائه گزارش عملکرد در حوزه مبارزه با ویروس کرونا و ثبت آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۵ پرداختند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..