شهردار یزد خبر داد:

بهره‎برداری از پناهگاه سگ‌های بلاصاحب شهر یزد در آینده‌ای نزدیک

شهردار یزد از بهره برداری پناهگاه سگ‌های بلاصاحب ناقل بیماری با هدف نگهداری و عقیم سازی سگ های ولگرد در آینده‎ای نزدیک خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«جمال الدین عزیزی» در جریان بازدید از پناهگاه سگ‌های بلاصاحب که با حضور رئیس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری و رئیس سازمان مدیریت پسماند نیز انجام شد، اظهار کرد: پس از انتقال سگ‌های ولگرد به این پناهگاه، اقداماتی همچون تفکیک نژادهای مفید از غیرمفید، واکسیناسیون، جراحی و عقیم سازی سگهای جمع آوری شده با رعایت کلیه اصول بهداشتی و ایمن انجام می‌شود.

 
وی با اشاره به برنامه های در دستور کار شهرداری برای ساماندهی این مهم در سطح شهر یزد، افزود: در صورت نژاددار بودن سگ‌ها، به متقاضیانی که برای نگهبانی از مزارع و باغ‌های خود به آنها نیازمندند، تحویل داده می‌شوند.
 
شهردار یزد هدف از اجرای این طرح را کنترل انتقال بیماری بین انسان و حیوان و همچنین فراهم سازی محیطی امن در سطح شهر برای شهروندان دانست و گفت: این پناهگاه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع، جنب کارخانه کمپوست و با اعتباری بالغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال ساخت است.
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات دیوارگذاری آن انجام و هم اکنون در حال کف‌سازی و جداسازی سوله‌ها جهت انجام اقداماتی همچون واکسیناسیون، جراحی و عقیم سازی سگ‌های جمع آوری شده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..