کلاهبرداری تلفنی به نام اپراتور همراه اول در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد کلاهبرداری تلفنی را در صدر جرائم فضای مجازی استان برشمرد و گفت: علی‌رغم توصیه‌های بی‌شمار کارشناسان این پلیس، کلاهبرداری تلفنی باز هم در استان یزد قربانی می‌گیرد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی با برقراری تماس تلفنی با وی  مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی اپراتور همراه اول بعد از شروع مکالمه و بیان ادعا و جملات اغوا کننده مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حسابش سرقت کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 
وی افزود: متهم با شیوه و شگرد پلیسی و همت کارشناسان پلیس فتا مرکز استان یزد در یکی از شهرستان‌های اطراف استان شناسایی و اقدامات لازم با هماهنگی قاضی پرونده جهت دستگیری وی صورت پذیرفت.
 
رئیس پلیس فتا استان یزد به عموم شهروندان توصیه کرد: فریب کلاهبرداران را در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر «برنده شدن در قرعه‌کشی» نخورید چرا که در صورت برنده شدن ابتدا اشخاص به سازمان‌ها و موسسات مربوطه دعوت و مبلغ تعیین شده به صورت حضوری به برندگان ارائه می‌شود.
 
سرهنگ ابوطالبی در ادامه متذکر شد: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش  به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه کشی‌های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنید.
 
به نقل از پلیس فتا، رییس پلیس فتا استان یزد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با همکاران ما جهت پیگیری و بررسی در میان بگذارند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..