سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان:

بیش از ۷۰ درصد مردم استان غربالگری شده‌اند

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ‌کرونا استان و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از غربالگری بیش از ۷۰ درصد مردم استان معادل ٨٨٨ هزار و ۴۶۱ نفر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز"‌فخرالسادات خامسی" در رابطه با غربالگری مردم استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ‌گفت: ٧١.٣ درصد از مردم استان معادل ٨٨٨ هزار و ۴۶۱ نفر در رابطه با بیماری کرونا غربالگری شده‌اند و این طرح همچنان ادامه دارد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: در شهرستان‌های بهاباد، خاتم ‌و مهریز این طرح به طور ١٠٠ درصدی اجرا شده است و آمار غربالگری در شهرستان ابرکوه ٩٧.٩ ‌درصد، اردکان ٩٢ درصد، شهرستان اشکذر ٩٢.٨ ‌درصد، بافق ٩٣.٤ درصد، تفت ٩٦.٨ درصد، شهرستان میبد ٨٢.١ درصد و ‌یزد ٦١.٨ درصد می باشد.
خامسی افزود: مردم می‌توانند از طریق ثبت نام و خوداظهاری در سامانه سیب سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشکی، مسئولان استان را در رابطه با طرح غربالگری یاری دهند.
‌وی ادامه داد: همچنین کسانی که این امکان برای آنها میسر نیست پاسخگوی تماس ‌تلفنی سامانه ۴۰۳۰ باشند تا طرح غربالگری در استان به طور ١٠٠ درصدی انجام شود.
‌مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه تاکید ریاست جمهوری، وزیر بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اجرای دقیق طرح غربالگری است، گفت: این طرح در استان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(‌ره) و با همکاری نیروهای بسیج ‌درحال انجام است.
خامسی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح تب‌سنجی در ورودی و خروجی های شهرستان‌ها از سوی جمعیت هلال احمر استان تا روز ۱۴ فروردین ماه در مبادی ورودی شهرهای استان انجام شده است که تا به حال نزدیک به ۵۶۸ هزار نفر تب‌سنجی شده که از این تعداد ١٣٧٠ نفر مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شده و به مراکز درمانی، نقاهت‌گاه‌ها و قرنطینه‌های خانگی ارجاع داده شده‌اند.
 
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..