نامه شهردار شهر جهانی یزد به شهرداران شهر‌های تاریخی جهان

شهردار یزد در نامه ای به شهرداران شهرهای تاریخی جهان ،بهره گیری از پتانسیل‌های دیپلماسی شهری را برای مقابله با کرونا و ایستادن در برابر تحریم‌های غیرانسانی خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوز با توجه به عضویت شهر یزد در لیگ شهر‌های تاریخی جهان و نیز سازمان شهر‌های میراث جهانی، نامه شهردار یزد به دبیرخانه شهر‌های تاریخی واقع در کیوتو‌ی ژاپن و دبیرخانه شهر‌های دارای میراث جهانی در کبک کانادا ارسال شده است.نامه شهردار شهر جهانی یزد به شهرداران شهر‌های تاریخی جهان

جمال الدین عزیزی در این نامه آورده است؛
به نام خدا
شهردار محترم 
با سلام و احترام و آرزوی سلامتی برای شما و مردم شهرتان
بسیار دلپذیرتر بود اگر این نامه در زمان و شرایطی دیگر نوشته می‌شد که کلید واژه همه اخبار کرونا، اپیدمی، ترس، قرنطینه و کمبود، نبود و موضوع این نامه دعوت از شما برای بازدید از تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و انتقال تجربیاتمان می‌بود. اما باید بپذیریم که در شرایط حاضر مسئولیت ما در قبال تامین سلامت، امنیت و آسایش شهروندانمان و عبور از این اپیدمی بسیار سنگین‌تر از قبل می‌نماید و این نامه درخواستی برای یاری رساندن به همدیگر برای گذراندن این دوره است.
با توجه نحوه شیوع این ویروس جدید، این پدیده از یک بیماری صرف به چالش‌هایی در زمینه‌های بهداشت، اقتصاد، سیاست و فرهنگ برای جوامع مختلف تبدیل شده است. تلاش‌های هر جامعه برای مقابله با این اپیدمی نیز با توجه به امکانات و تجربیاتی که دارند متفاوت است و هرکدام با ضعف و قوت‌هایی همراه است.
شهر میراث جهانی یزد نیز به مانند بسیاری از شهر‌های دنیا درگیر مبارزه با بیماری جدید است و تعدادی از شهروندانمان به ویروس کوئید ۱۹ مبتلا شده اند که متاسفانه تعدادی از آن‌ها را از دست داده ایم. اما خوشبختانه شهر یزد از نظر افراد متخصص در زمینه‌های مختلف از جمله پزشک و کادر درمان مجرب در وضع خوبی قرار دارد که با فداکاریشان، به قهرمانان این روز‌های شهر تبدیل شده اند.
گروه‌های محلی و پایگاه‌های اجتماعی مردمی نیز به صورت جدی و فعال در زمینه‌های آموزش، کمک‌های مالی، پشتیبانی بیمارستان‌ها و تقویت روحی مردم وارد شده اند و شهر از پتانسیل آن‌ها به درستی بهره‌مند شده است. اما در بحث تجهیزات و امکانات با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که بر کشور ایران اعمال شده است در برخی موارد کمبود‌هایی وجود دارد که از تاثیر تلاش‌های گروه‌های درمانی می‌کاهد و اگر این تحریم‌ها نبود قطعا در این زمینه هم می‌توانستیم با مشکلات کمتری روبرو باشیم.
دو سازمان مذکور با بیش از ۴۰۰ عضو، بزرگترین شبکه تخصصی شهر‌های تاریخی، گردشگری و میراث جهانی را به خود اختصاص داده اند و شهر یزد از جمله معدود شهر‌های ایرانی است که واجد شرایط لازم برای عضویت در هر دو نهاد است.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیمای یزد

بخش نظردهی بسته شده است..