۵۰ درصد مردم یزد غربالگری شدند / آمادگی ‌تمام بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون با بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان تماس گرفته شده، موارد مشکوک نیز شناسایی و تحت غربالگری قرار گرفته‌اند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا میرجلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به شناسایی و غربالگری مبتلایان به کرونا اظهار داشت: تاکنون با ۴۸۶ هزار نفر از هم استانی‌ها از طریق سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته شده است.

 
وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده، ۶۰ درصد مردم مشکلی نداشتند، به ۳۵ درصد از افراد یزد با توجه به علائم، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم استانی‌ها برای بررسی‌های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت، افزود: ۱۲۲ هزار نفر از مردم یزد به این سامانه مراجعه کرده و ۷۸ درصد از افراد نیازمند به بررسی‌های بیشتر، توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته‌اند.
 
میرجلیلی تصریح کرد: هم چنین ۲۲ تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری‌ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان‌ها تشکیل و آموزش‌های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده فوتی‌ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می‌دهند.
 
 
وی با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان‌های استان در پذیرش بیماران کرونایی، افزود: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان با ۷۲۰ تخت عفونی و ۱۲۰ تخت در بخش آی سی یو به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده شده است.
 
میرجلیلی خاطرنشان کرد: پس از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان، میانگین طول مدت از زمان تهیه نمونه تا دریافت آزمایش از آزمایشگاه به ۳۶ ساعت کاهش پیدا کرد .
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ۱۹ مورد پروانه مربوط به ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان صادر و از ۱۰ واحد تولید کننده مواد ضدعفونی توسط همکاران معاونت غذا و دارو بازدید به عمل آمده است.
 
وی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..