رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد:

مردم در منزل به یاد شهدای دهم فروردین یزد زیارت عاشورا بخوانند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد از مردم یزد دعوت کرد که امسال به یاد شهدای قیام دهم فروردین در منازل خود زیارت عاشورا بخوانند.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام محمد فخرالدینی با اشاره به قیام دهم فروردین سال ۱۳۵۷ و شهادت چهار تن از جوانان غیور این دیار اظهار داشت: هر سال در روز دهم فروردین مراسمی در مسجد روضه محمدیه برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا این مراسم برگزار نخواهد شد.

 
وی از مردم دعوت کرد: امسال به یاد این شهدا در منازل خود زیارت عاشورا و فاتحه بخوانند.
 
فخرالدینی با بیان اینکه در این زمینه اطلاعیه‌ای نیز صادر شده است، افزود: این اطلاعیه در فضای مجازی منتشر شده است.
 
به گزارش مهر، در این بیانیه آمده است: مردم یزد ۴۲ سال قبل در دهم فروردین سال ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم شهدای تبریز در اعتراض به جنایت‌های رژیم سفاک پهلوی راهپیمایی مسالمت آمیزی برگزار کردند و مأموران حکومت تظاهرات آنها را به خاک و خون کشیدند.
 
یزدی‌ها با این حرکت پای بندی خود را نسبت به رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اثبات و سند جدیدی را در ولایتمداری خلق کردند.
 
در این تظاهرات چهار نفر از جوانان برومند یزدی به نامهای رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدک‌فرشان و حسین پارساییان شهید شدند به این ترتیب یزدی‌ها برگ زرینی را در وفاداری خود به رهبری انقلاب و در مسیر پیروزی نظام به منصه ظهور رساندند.
 
بدون شک یکی از روزهای سرنوشت ساز تاریخ انقلاب قیام مردم یزد است، آنها نقش بی بدیلی را در پیروزی انقلاب ایفا کردند که در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی برای همیشه ماندگار شد.
 
در این روز مردم یزد در ادامه حرکت انقلابی خود به مناسبت بزرگداشت اربعین شهدای تبریز به رهبری سومین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی (ره) در مسجد روضه محمدیه (حظیره) حضور یافتند.
 
آنها پس از سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی تا چهارراه امیرچقماق علیه رژیم ستم شاهی راهپیمایی کردند.
 
در جریان تظاهرات و راهپیمایی آنها، علاوه بر چهار شهید، عده‌ای نیز توسط ساواک زخمی و تعدادی هم دستگیر شدند، یزدی‌ها با این حرکت دلبستگی خود را به آرمان‌های امام راحل (ره) نشان دادند.
 
قیام تاریخی مردم فداکار یزد را باید در اصل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و تبلور حرکت شأن در سرعت بخشیدن به پیروزی نظام علیه طاغوت دانست و با گذشت زمان همچنان پویا و ماندگار است.
 
مردم دارالعباده ی یزد در ۴۲ سال گذشته همواره با حضور خود در عرصه‌های مختلف نظام گوش به فرمان ولایت فقیه بودند و در سایه همدلی و دشمن شناسی بلوغ، شعور فرهنگی و سیاسی خود را به خوبی نشان داده‌اند.
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ضمن تبریک سال نو و اعیاد بزرگ شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت امام سجاد (ع) و گرامیداشت یاد وخاطره ی شهدای گلگون کفن قیام مردم یزد به اطلاع عموم مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار یزد می‌رساند امسال مراسم بزرگداشت شهدای دهم فروردین و نکوداشت سالروز قیام مردم یزد و نیز مراسم ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل شیوع عالم گیر ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت دستورات ستاد مذکور این مراسم برگزار نمی‌شود.
 
امید است مردم بزرگوار استان با قرائت زیارت عاشورای حسینی و قرائت سوره مبارکه الفاتحه در منازل خود به نیت شادی ارواح طیبه این شهدای عزیز و ان شالله تعالی رفع جمیع شرور و بلیات ارضی و سمائی دست به دعا بردارند و برای فرج منجی عالم بشریت عاجزانه از خداوند متعال طلب استمداد نمایند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..