آب انبار فراموش شده محمودی یزد در اولویت ثبت قرار گرفت

پرونده آب انبار متروک و فرموش شده روستای حاشیه ای محمودی در اولویت ثبت در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزچند وقت پیش در گذر از روستای محمودی در حاشیه‌ی شهر یزد، با آب انباری متروک با بادگیرهایی که مانند شمع سوخته‌ای تا نیمه تخریب شده بودند و وضعیت خوبی نداشتند، مواجه و از وضعیت نابسامان آن گزارشی تهیه و از میراث فرهنگی استان خواستار اهتمام به این اثر تاریخی شدیم.

 
پس از بازدید کارشناسان میراث فرهنگی از این آب‌انبار تاریخی و تاکید بر این که تخریب‌ها متعلق به سالهای اخیر نیست، این آب‌انبار فرموش شده مورد توجه بیشتری قرار گرفته است به طوری که «سیدمصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از پیگیری وضعیت آب انبار محمودی خبر می‌دهد و می‌گوید: پس از بازدید از بنای نامبرده و ثبت تصاویرش، پرونده آن برای ثبت در فهرست آثار ملی در اولویت قرار گرفت.
 
وی با بیان این که این اثر تاریخی هنوز در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است، اظهار می‌کند: این بنا نسبت به چند سال اخیر با وجود تخریب‌های صورت گرفته، دچار تخریب جدیدی نشده است اما به علت اهمیت این تک بنا در این روستا و به منظور حفظ آن در دستور ثبت در فهرست آثار ملی قرار گرفت.
 
این آب انبار متروکه در روستای محمودی احتمالاً متعلق به اواخر دوران قاجار و پهلوی بوده و تا چند دهه پیش نیز مورد استفاده اهالی که پیشه اصلی آنها کشاورزی و دامداری می‌باشد، بوده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..