سدک هم برای شکست کرونا به میدان آمد

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد به دنبال شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور با همراهی تعدادی از دانشجویان سایر دانشگاه‌های استان، اقدام به تاسیس ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا موسوم به سدک کردند

به گزارش یزدی نیوزستادی دانشجویی مبارزه با کرونا(سدک) که در چهار کارگروه در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، عملی و میدانی آغاز بکار کرده و اکنون با ۲۰ کارگروه در حال فعالیت است، ترویج و تزریق آرامش به جامعه‌ و ارائه محتواهای آموزشی مناسب در جهت پیشگیری و جلوگیری از ابتلا مردم به بیماری کرونا با توجه به ظرفیت دانشجویی را دنبال می‌کند.

 
از جمله فعالیت‌های سدک می توان به تولید ماسک، گان، شیلد، محلول ضدعفونی، لباس ایزوله مخصوص پرستاران، ترجمه بیش از ۵۰ مقاله علمی و تولید محتوای بومی متناسب با آن به صورت پوستر، پادکست، ویدیو، موشن و همچنین خرید و تحویل ۲۵ لباس ایزوله به بیمارستان شهید صدوقی یزد اشاره کرد.
 
از اقدامات قابل توجه این ستاد، می‌توان به طراحی سایت سدک به آدرس https://sadakssu.ir و ارائه محتواهای تولیدی و آخرین اخبار کرونا در قالب آن اشاره کرد. همچنین طراحی بات سدک و اپلیکیشن درسی مبارزه با کرونا که مناسب سنین کودک و نوجوان است، از جمله فعالیت‌های نو و برجسته این ستاد دانشجویی است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..