مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خبر داد:

کاهش ۸۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از کاهش ۸۰ درصدی تردد وسایل نقیله در محورهای استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلی علیخانی اظهار داشت: بنابر اطلاعات و گزارش دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه هوشمند ترددشمار در ایام نوروز امسال، تردد خودروها در محورهای مواصلاتی ورودی و خروجی استان یزد نسبت به مدت مشابه ۸۰ درصد کاهش یافته است.

 
وی افزود: بر اساس آمار به دنبال شیوع کرونا ویروس، ورود ناوگان حمل و نقل عمومی به استان یزد حدود بیش از ۹۰ درصد و ورود سایر وسایل نقلیه از قبیل ناوگان حمل بار و خودروهای سواری شخصی به استان حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.
 
علیخانی همچنین با اشاره به کاهش ۸۲ درصدی خروج خودروها از استان یزد بیان کرد: اختلاف دو درصدی بین داده‌های ورودی و خروجی خودروها در این مدت، احتمالاً ناشی از ورود ناوگان حمل بار جاده‌ای به استان و انتظار آنها برای بارگیری بوده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، کاهش محسوس آمار خودروهای ورودی و خروجی استان را نتیجه توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی دانست و تصریح کرد: البته تیم‌های غربالگری و تب سنجی نیز در مبادی ورودی استان یزد مستقر هستند و بنابر تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در صورت مشاهده افراد مشکوک به کرونا، این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.
 
علیخانی ادامه داد: با توجه به خطر سرایت ویروس کرونا از طریق تماس‌های رو در رو از هموطنان درخواست می‌شود از سفرهای نوروزی و به ویژه سفر به استان یزد، تا ریشه کن شدن این ویروس خود داری کنند، اما در صورت ضرورت سفر به این استان، به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..