آزادی ۲۶۰ زندانی مالی غیرعمد از زندان‌های یزد در سال ۹۸

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی میزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی در سال گذشته، گفت: با همکاری خیرین نیکوکار و شکات، در سال گذشته ۲۶۰ زندانی محکوم مالی غیرعمد از زندان‌های استان یزد آزاد شدند.

به گزارش یزدی نیوز«اسلام افشون» ضمن تبریک سال جدید با بیان این‌ که در سال گذشته ۲۶۰ نفر محکوم مالی جرائم غیر عمد در استان یزد با حمایت خیرین نیکوکار از زندان آزاد شدند، اظهار کرد: بالغ بر یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال برای آزادی این زندانیان نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان حدود ۷۳ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

 
وی افزود: به همت اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌های استان یزد، شکات از حدود یک هزار و دو میلیارد ریال طلب خود گذشتند و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌ دوست و همچنین تسهیلات بانکی تأمین شده است.
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ادامه با بیان این‌که در اسفند ماه سال گذشته ۳۴ مددجو جرائم غیر عمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند، گفت: برای رهایی این تعداد محکوم مالی مبلغ ۲۴۷ میلیارد ریال نیاز بود که ۲۳۲ میلیارد ریال آن را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و مابقی از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی مددجویان فراهم شد.
 
افشون با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۲۵ زندانی به دلایل جرائم غیر عمد مالی در زندان استان هستند که مبلغ بدهی آنها بیش از ۷۴۵ میلیارد ریال است، تصریح کرد: ۱۴۷میلیارد ریال از این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه، شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها گذشت رضایت‌مندانه اخذ شده و برای آزادی این مددجویان بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال نیاز است.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان بیان کرد: هم اکنون بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه در استان یزد، ۱۵۵ زندانی بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته بوده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه هستند.
 
 به نقل از ستاد دیه استان یزد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به زحمات کارکنان این ستاد در سال گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ این ستاد موفق به آزادی ۲۶۰ مددجو محکوم مالی گردیده که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ بیش از ۴۲ درصد افزایش آزادی داشته‌ایم .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..