نوروز کرونایی با کتاب در ابرکوه یزد

اعضای جبهه فرهنگی ندای بهشت در ابرکوه با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی کتاب‌های به روز و پرفروش، با اجرای طرح «کرونا کتاب»، کتاب‌های درخواستی شهروندان را در بسته‌هایی کاملاً بهداشتی و استریل شده درب خانه به مردم تحویل می‌دهند.

به گزارش یزدی نیوزدر این روزهای بهاری که کووید ۱۹ عید دیدنی ایرانیان را به عید نشینی تبدیل کرده و گردش‌های نوروزی و میهمانی‌های عیدانه را از رونق انداخته است، تعدادی از جوانان فعال در جبهه فرهنگی ندای بهشت این تهدید را با راه‌اندازی طرح «کرونا کتاب» به فرصت تبدیل و از آن در جهت ترویج فرهنگ مطالعه بهره‌گیری کرده است.

 
حجت‌الاسلام «علی‌محمد یعقوب زاده» مسئول اجرای طرح مذکور  در این باره اظهار کرد: بحران ناشی از کرونا ویروس، شوک بزرگ و جدیدی به کالبد جامعه وارد کرده و بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر بخش‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده که بهترین راه رهایی از آن، قرنطینه خانگی است.
 
وی با تاکید بر این که «در خانه ماندن» بهترین فرصت برای مطالعه است، به محدودیت دسترسی و خرید کتاب و نیز یافتن فهرستی از کتاب‌های ارزشمند، به روز و پرفروش مواجه اشاره و عنوان کرد: در طرح کرونا کتاب، تمامی این محدودیت‌ها از بین رفته و بهترین و جدیدترین کتاب‌ها به دست علاقمندان می‌رسد.
 
حجت‌الاسلام یعقوب زاده خاطرنشان کرد: کرونا کتاب، لیستی از عناوین بهترین و جدیدترین کتاب‌ها را تهیه کرده که پس از سفارش مشتری از طریق تلفن یا فضای مجازی، کتاب مورد نظر با مواد ضدعفونی‌کننده توسط یک تیم که نکات بهداشتی را کاملاً رعایت می‌کنند، با بسته‌بندی‌ شکیل و تخفیف ۳۰ درصدی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
 
وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت این که از مدت زمان ثبت سفارش تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا کتاب مورد نظر توسط پیک موتوری به همراه چند ماسک و دستکش بهداشتی به عنوان هدیه، به دست متقاضی برسد.
 
مسئول اجرای این طرح ترویج مطالعه گفت: به علت دسترسی نداشتن برخی افراد به فضای مجازی، سه ویترین کتاب در سه فروشگاه عرضه مواد غذایی سطح شهر نیز پیش‌بینی شده تا افرادی که جهت تهیه مایحتاج منزل به آنجا مراجعه می‌کنند، به سهولت بتوانند کتاب را برای تغذیه روح خود خریداری کنند.
 
وی با بیان این که در حال حاضر ۵۰ عنوان کتاب در طرح نامبرده برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، افزود: این طرح تنها یک هفته است که در شهرستان اجرا می‌شود و تاکنون بازخورد بسیار خوب و قابل قبولی داشته است.
 
یعقوب زاده ادامه داد: هدف از اجرای طرح فارغ از حاشیه سود مالی آن، فراهم کردن بستری برای افزایش فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها و همچنین ماندگار کردن آنان در خانه به منظور قطع هر چه زودتر زنجیره انتقال ویروس کرونا است.
 
گفتنی است؛ این طرح با شعار «نَبا نَشینیم توُ خونه، کتاب نَخونیم» که مربوط به گویش و لهجه مردم ابرکوه است، در راستای قرنطینه خانگی و به طور همزمان توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی گام برداشته است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..