راه‌اندازی ۶ کارگاه دوخت ماسک و گان در هلال احمر یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: به منظور تأمین نیاز کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان‌ها بر حسب نیاز تاکنون شش کارگاه تولید ماسک و گان توسط هلال احمر یزد راه‌اندازی شده است.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محسن حرازی‎زاده»  جذب مشارکت داوطلبین و خیرین هلال احمر را از جمله ویژگی خدمات این سازمان مردم نهاد در استان یزد دانست و اظهار کرد: این کارگاه به دنبال شیوع بیماری کرونا و نیاز به تامین پوشش‌های ایمنی کادر درمانی در محل سالن هلال احمر یزد دایر شده و قریب ۵۰ نفر به صورت دو شیفت در آن فعالیت دارند.

 
وی تهیه روزانه ۱۵۰۰ عدد ماسک و کلاه، ۴۰۰ عدد گان و ۲۰۰ عدد لباس ضدعفونی را از جمله خدمات داوطلبین هلال احمر یزد دانست و افزود: در این کارگاه ۲۵ چرخ خیاطی در دو شیفت و بیش از ۲۵ عضو داوطلب در قالب تیم یاوران سلامت مشارکت دارند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه گفت: همچنین پنج کارگاه داوطلب خانگی دیگر نیز به همت خانه هلال داوطلبان هلال احمر یزد در این شهرستان دایر شده و روزانه ۱۵ نفر ۵۰۰ ماسک و ۶۰ گان تولید می‌کنند.
 
حرازی تصریح کرد: تولیدات این کارگاه‌ها پس از ارسال به مرکز پرتونگاری انرژی اتمی در شهرستان یزد جهت ویروس‌کشی و ضدعفونی، در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به ویژه بیمارستان شهید صدوقی یزد قرار می‌گیرد.
 
این مسئول ادامه داد: مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز از طریق خیرین و مجمع خیرین استان تامین شده و در اختیار کارگاه قرار گرفته است و تقاضامندیم از داوطلبان و خیرین استان که همیشه ما را همراهی نموده تا بتوانیم هم تعداد کارگاه را افزایش داده و هم تولیدات را بیشتر نماییم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هلال احمر استان با همه امکانات در حالت آماده باش بوده و فعالیت های آموزشی و  آگاه سازی به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا  از هیچ تلاشی برای  سلامت جامعه دریغ نکرده چرا که اگر بتوانیم این زنجیره انتقال این ویروس را از بین ببریم کار بسیار شایسته‌ای انجام داده‌ایم و این غیر ممکن نخواهد بود با همراهی و همدلی خیرین و داوطلبان و عموم مردم و انشالله بزودی با کمک هم و رعایت نکات بهداشتی این ویروس را شکست خواهیم داد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..