محدودیت شدید تردد به روستاهای تفت

فرماندار شهرستان تفت گفت: در بسیاری از روستاهای شهرستان تفت محدودیت شدید تردد برقرار و از ورود افراد غیربومی و غیر ساکن جلوگیری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا نوکار» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا این شهرستان با تبریک عید مبعث و فرارسیدن بهار طبیعت، اظهار کرد: تمام تلاش و برنامه‌ریزی این ستاد به‌منظور حفظ سلامت مردم شهرستان تفت انجام می‌شود و امیدواریم با اجرایی کردن مصوبات جلسات استانی و شهرستانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا قدم‌های بلندی به‌منظور حفظ سلامت و جان مردم این شهرستان برداریم.

 
وی با تقدیر از عوامل اجرایی طرح غربال‌گری و پایش سلامت سرنشینان خودروهای ورودی به شهرها و روستاهای این شهرستان، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد اجرای طرح غربال‌گری و پایش سلامت در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان تفت هستیم و اجرای این طرح تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
 
فرماندار از محدودیت شدید تردد در روستاهای شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در بسیاری از روستاهای شهرستان تفت محدودیت شدید تردد برقرار و از ورود افراد غیربومی و غیر ساکن جلوگیری خواهد شد و انتظار می‌رود هم استانی‌های بزرگوار از سفر غیرضروری به شهرها و روستاهای شهرستان خودداری کنند.
 
وی با تقدیر از همکاری اصناف شهرستان در اجرایی کردن مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، اضافه کرد: بر اساس مصوبه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا واحدهای غیرضروری تا پایان نیمه فرودین ماه تعطیل خواهند بود و بقیه اصناف نیز در ادامه تعطیلات از ساعت ۱۷ عصر شروع به فعالیت خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: نانوایی‌های در مسیر عبور و مرور شهر تفت و روستای اسلامیه و نانوایی‌های روستایی نیز از ساعت ۱۶ عصر در ایام تعطیلات مشغول به پخت خواهند بود و سایر نانوایی‌ها در سطح شهر تفت در حالت عادی به پخت نان خواهند پرداخت.
 
به گزارش ایسنا وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، نوکار در پایان بیان کرد: انتظار می‌رود مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری و خود قرنطینگی از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان تفت جلوگیری نمایند و دید و بازدیدهای نوروزانه خود را به‌صورت تلفنی و مجازی انجام دهند تا با توجه به هرم سنی جمعیت این شهرستان شاهد کمترین مشکلات ناشی از شیوع این ویروس در شهرستان تفت باشیم.
 
پنج نمونه مثبت کرونا در تفت
«سید محمود واعظ پور» رئیس شبکه بهداشت و درمان تفت در ادامه این نشست گفت: تاکنون ۱۱ مورد در شهرستان تفت نمونه‌گیری تست کرونا صورت گرفته که نتیجه پنج نمونه مثبت، پنج نمونه منفی و نتیجه یک نمونه نیز هنوز اعلام‌نشده است.
 
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح بزرگ پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز با پانزده هزار نفر از جمعیت ثابت شهرستان تفت تماس برقرارشده و پایش سلامت آنان صورت گرفته است و از هم شهریان درخواست می‌شود برای ثبت اطلاعات سلامتی خود به سامانه خود مراقبتی سلامت به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند تا در صورت لزوم و مشاهده علائم بیماری کرونا با آنان تماس برقرار شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..