برگزاری کارگاه آموزشی دفن اسلامی زنان میت مبتلا به کرونا در یزد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد گفت: بنا به درخواست سازمان آرامستان‌های یزد کارگاه آموزشی ویژه کفن و دفن اسلامی میت‌های زن که به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند، برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«مریم حسن پور» با اشاره به ضرورت مسائل شرعی در دفن فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا ویروس، اظهار کرد: کارگاه آموزش روش صحیح تیمم بدل از غسل میت و حنوط و کفن با حضور تعدادی از بانوان جهادی حوزوی برگزار شد.

 
وی افزود: بر اساس درخواست آرامستان یزد که تعدادی از بانوان حوزوی برای تجهیز خانم های اموات همکاری کنند، کارگاه آموزشی برگزار شد تا در صورت نیاز آموزش‌های لازم انجام شده باشد.
 
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد، گفت: برخی خانواده‌های اموات در چند روز گذشته نگران خاکسپاری شرعی مردگان خود بودند که حضور داوطلبان جهادی خانم در شرایط بحرانی فعلی ضروری به نظر می‌رسید که ۹ نفر آموزش نظری و عملی را فرا گرفتند.
 
 به نقل از حوزه علمیه خواهران یزد، حسن پور در پایان خاطرنشان کرد: همه موارد احکام با نظر مراجع مختلف با حضور یکی از استادان برجسته حوزه علمیه خواهران در زمینه فقهی همراه با بیان نکات بهداشتی برای حفظ سلامتی داوطلبان بیان شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..