ایجاد تونل استریلیزاسیون در فرودگاه یزد برای اولین بار در کشور

یک شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار در کشور اقدام به ایجاد سیستم هوشمند تونل استریلیزاسیون در فرودگاه یزد کرد.

به گزارش یزدی نیوز«مهدی ابویی» مدیر عامل این شرکت فناور در رابطه با طراحی و تولید سیستم هوشمند تونل استریلیزاسیون، گفت: این تونل برای اولین بار در کشور توسط شرکت مهرنگار مستقر در پارک علم و فناوری یزد برای فرودگاه شهید صدوقی این استان ساخته شد.

 
وی با بیان این که یکی از مشکلات کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در کشور فعالیت می کنند، ضدعفونی کردن تجهیزات و فضاهای آلوده بیمارستانی است، گفت: دستگاه تولیدی این شرکت، آمبولانس‌ها، اتاق‌های عمل، ورودی و اتاق‌های بیمارستان و سایر اماکن را ضدعفونی می‌کند.
 
ابویی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه، گفت: مهم ترین مزیت این دستگاه سرعت بالا و مصرف پایین مواد ضدعفونی کننده است.
 
وی افزود: دستگاه ضدعفونی کننده، مصرف ماده را بسیار پایین آورده و آن را به ذرات یک میکرون تبدیل می‌کند به طوری که کل فضا به حالت مه در می‌آید.
 
مدیر عامل این شرکت فناور با بیان این که این دستگاه حدود چهار سال است که از روی نمونه خارجی بومی سازی شده است، گفت: نمونه بومی‌سازی شده ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر نسبت به نمونه خارجی دارد.
 
وی از تقاضای بالا برای خرید این دستگاه توسط بیمارستان‌ها و نقاط درگیر آلودگی ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت: این شرکت، اولین و تنها تولید کننده سیستم هوشمند استریلیزاسیون و ضدعفونی صنعتی محیط در کشور است.
 
به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، ابویی تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان دکتر رهنمون در یزد و چند بیمارستان خارج از استان را تحت پوشش قرار دادیم و سعی داریم تولید خود را در این زمینه متمرکز کرده و بالا ببریم.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..