راه‌اندازی پست غربالگری و تب سنجی در منطقه فراغه ابرکوه

فرماندار ابرکوه از راه‌اندازی پست غربالگری در منطقه فراغه به منظور تب سنجی و آموزش مسافران ورودی به استان یزد در منطقه فراغه و از سمت استان فارس خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی نسب»  به بیان برخی از مهم‌ترین مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: راه‌اندازی پست غربالگری در منطقه فراغه یکی از مهم‌ترین اقدامات این ستاد در پی دستور قبلی استاندار یزد مبنی بر کنترل مبادی ورودی استان در مناطق ساغند، مهریز، عقدا و فراغه بود.

 
وی خاطرنشان کرد: در این پست اکیپ‌های مختلف متشکل از پلیس‌راه، هلال‌احمر، کادر پزشکی، ناجا و نیروهای بسیج در سه نوبت در طول شبانه‌روز اقدام به غربالگری، تب سنجی و آموزش مسافران می‌کنند.
 
کاظمی نسبت همچنین از تعطیلی کلیه اصناف غیرضروری در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به روند نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا در استان به تبع آن در شهرستان و با هدف صیانت از سلامت مردم کلیه واحدهای صنفی و بازارها به استثنای اصناف تأمین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان تا پایان روز شنبه ۲۴ اسفند تعطیل خواهد بود.
 
وی ادامه داد: نانوایی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و عمده‌فروشان مواد غذایی، خواربارفروشان (به جز آجیل‌فروشان) فروشندگان لوازم طبی، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی، قصابی‌ها، لبنیات و سوپرمارکت‌ها، مرغ و ماهی‌فروشان، میوه‌فروشی‌ها، عطاری‌های فروشندگان برنج و حبوبات، دفاتر تاکسی‌تلفنی و آپاراتی‌ها، از جمله اصنافی هستند که تأمین‌کننده نیازهای اصلی مردم بوده و دایر بودن آنان مجاز است.
 
فرماندار ابرکوه تأکید کرد: هرگونه عملی در جهت مغایرت با مصوبه فوق تخلف محسوب شده و با متخلفین برابر مقررات برخورد و واحد مربوطه پلمپ خواهد شد. ضمن این که در مورد ادامه فعالیت یا تعطیلی اصناف بعد از تاریخ مقرر، در روز شنبه ۲۴ اسفند اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: واحدهای صنفی که فعالیت آنان بلامانع اعلام شده است بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی موظف به استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از دستکش و ملزم به ارائه مواد ضدعفونی‌کننده در کنار کارت‌خوان و در دسترس مشتریان هستند.
 
کاظمی نسب همچنین ابراز کرد: به منظور کاهش تردد و جلوگیری از ازدحام و تجمع در اورژانس بیمارستان خاتم‌الانبیاء، افراد مشکوک مبتلا به بیماری برای معاینات اولیه می‌توانند به کلیه درمانگاه‌های سطح شهرستان مراجعه کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت، درمانگاه تأمین اجتماعی نسبت به فراهم کردن زمینه برای ادامه فعالیت و پذیرش بیماران غیر اورژانسی تا ساعت ۲۲ اقدام خواهد کرد.
 
فرماندار ابرکوه در پایان اضافه کرد: به منظور صیانت از سلامتی شهروندان برپایی هرگونه مراسم و تجمع فرهنگی، مذهبی، مناسبتی، مدنی، تشییع و تدفین تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..