با کناره گیری نوریان از مدیرعاملی چادرملو؛

سکان هدایت بزرگترین مجموعه معدنی کشور به «ناصر تقی‌زاده»واگذار شد

محمود نوریان از سمت مدیرعامل چادرملو به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های معدنی و صنعتی کشور کناره‌گیری کرد و سکان هدایت این مجتمع را در اختیار ناصر تقی‌زاده قرار داد.

به گزارش یزدی نیوز با رأی سهامداران عمده چادرملو و موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن (ایمیدرو) ناصر تقی زاده که پیش‌تر به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو منصوب شده بود با کناره گیری محمود نوریان، مسئولیت مدیرعاملی این شرکت را پذیرفت.

 
نوریان با صدور پیامی ضمن خداحافظی از مجموعه چادرملو، از همکاری تمام کارکنان و کارگران طی ۱۶ سال گذشته برای ارتقا مجتمع معدنی و صنعتی قدردانی کرد.
 
به گزارش مهر، محمود نوریان از مرداد ما سال ۱۳۸۳ هدایت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو را در حالی به دست گرفت که این شرکت تنها با سه خط تولید در معدن چادرملو اقدام به تولید ۴.۵ تن کنستانتره آهن می‌کرد.
 
وی از بدو ورود با نگرش توسعه بخشی در فعالیت‌های شرکت و با همراهی هیأت مدیره و مدیران مجموعه علاوه بر احداث و راه اندازی دو خط تولید جدید کنسانتره، راندمان تولید پنج خط فرآوری را از ۷.۵ میلیون تن به ۱۰.۵ میلیون تن افزایش داد.
 
در عین حال سنگ بنای مجتمع عظیم صنعتی چادرملو در ۲۵ کیلومتری اردکان یزد نیز گذاشته شد و با ساخت و راه اندازی کارخانه گندله سازی چادرملو، از آن پس بخشی از کنسانتره تولیدی شرکت برای تولید ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندله آهن به این واحد صنعتی منتقل شد.
 
با ترسیم چشم اندازه روشن‌تر برای این واحد معدنی و صنعتی با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد، چادرملو با مشارکت در دو طرح فولادی اقدام به راه اندازی واحد آهن اسفنجی و کارخانه شمش فولادی شرکت آهن و فولاد ارفع هر یک با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال و واحد تولید آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال به توسعه طرح‌های خود در مجتمع صنعتی ادامه داد.
 
در ادامه نیز کارخانه شمش فولادی چادرملو با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن و واحد احیای مستقیم چادرملو با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی ساخت و به بهره برداری رسید.
 
گفتنی است؛ ناصر تقی زاده نیز که در اردیبهشت ۹۴ بار دیگر به عنوان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گلگهر منصوب شده بود در آذرماه ۹۷ با کناره گیری از این مسئولیت به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو فعالیت تخصصی خود را ادامه داد.
 
تقی‌زاده پیش از این نیز در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ به عنوان مدیرعامل شرکت گل گهر فعالیت داشته و از بنیانگذاران طرح‌های توسعه‌ای فاز اول این شرکت نیز بوده است.
 
از دیگر سوابق وی می‌توان به مدیرعاملی مجتمع فولاد صنعت بناب، مجری طرح آلومینای خلیج فارس، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، مدیرکل صنایع استان کرمان، مدیر امور تولید استانداری کرمان، فرماندار بم و سرپرست بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی استان کرمان اشاره کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..