حرکت خلاقانه اردکانی‌ها برای مقابله با کرونا؛

وب جُنگ راهکار هنرمندان اردکانی برای ترغیب در خانه ماندن

جمعی از هنرمندان شهرستان اردکان در حرکتی خودجوش با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری به صورت مجازی، سعی دارند با ایجاد فضایی شاد برای نگه داشتن همشهریان خود در منزل به عنوان یکی از راه های مقابله با ویروس کرونا اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوزاین روزها که کرونا ویروس مهمان ناخوانده مردم ایران شده، هر کسی به سهم خود سعی دارد تا در مقابله با این ویروس شوم جهانی به فکر چاره ای بیافتد تا خود و هم‌میهنانش را از این بیماری و حتی مرگ که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی اتفاق خواهد افتاد، برهاند.

 
اما در شهرستان اردکان علاوه بر حرکات خودجوش مردم در توزیع ماسک و پخش مواد ضدعفونی و ضدعفونی معابر عمومی، عده‌ای از جوانان هنرمند طی این شب‌ها با راه‌اندازی یک حرکت مجازی در شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده و ساخت پادکست و تیزرهای آموزشی سعی در آموزش و ایجاد بستری برای در خانه ماندن مردم، در این راه سخت کرده‌اند.
 
«محمدعلی صادقیان» مجری این طرح، گفت: از زمان جدی شدن خطر واگیری بیماری کرونا، این حرکت که مورد استقبال و همراهی نهادهای دولتی اردکان نیز قرار گرفته شده، به صورت زنده در اینستاگرام و پخش در صفحات هنرمندان و اهالی اردکان قوت گرفته است.
 
وی که هدف از این طرح را ترغیب مردم برای ماندن در خانه و دوری از محیط‌های عمومی عنوان کرد، افزود: طی هفته جاری سعی شد که هر شب تعدادی از هنرمندان با دعوت مجازی در صفحات شخصی‌شان، ضمن ایجاد فضایی شاد برای همشهریان از طریق فضای مجازی، نکات آموزشی و جدیت موضوع بیماری کرونا را گوشزد کنند.
 
این مجری صحنه یادآور شد: این طرح همزمان با آخرین روزهای هفته و از امشب مورد حمایت  فرمانداری شهرستان، شهرداری اردکان و شبکه بهداشت و درمان نیز قرار گرفته که قرار است با حفظ نکات بهداشتی به صورت حضور محدودی از هنرمندان، در شهرداری به صورت زنده در صفحه اینستاگرام این نهادها نیز پخش شود.
 
صادقیان در پایان نیز ضمن دعوت از مردم برای ماندن در خانه و سرگرم شدن مردم به این برنامه‌ها، تاکید کرد: مطمئنا حرکات خلاقانه هنرمندان و فعالان اجتماعی در روشنگری جامعه در رابطه با اهمیت این بیماری واگیردار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم به زودی شاهد پایان دوران تلخ حضور این بیماری در کشور باشیم.
 
یادآور شد؛ این جشن مجازی طی هفته جاری در صفحات مجازی این هنرمندان به اجرا در خواهد آمد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..