مدیر کل بهزیستی یزد خبر داد:

تمدید مهلت صدور مجوز مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی تا تیرماه

مدیر کل بهزیستی استان یزد اعلام کرد: صدور مجوز مراکز و موسسات بهزیستی که از اسفندماه سالجاری تا خرداد سال 99 بود با یک ماه تاخیر از تیرماه انجام می شود.

به گزارش یزدی نیوز«علی محمد عطابخش» ضمن بیان این خبر گفت: این اقدام بنا به تصمیم کمیته پیشگیری از بیمارهای واگیردار بهزیستی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از مراجعه حضوری صاحبان امتیاز به ادارات بهزیستی در سطح استان صورت گرفته است لذا  مراکز و موسسات تحت نظارت در این مدت مشکلی از جهت تمدید مجوز ندارند.

 
وی با بیان این که مراکز و موسساتی که فرآیند نظارتی مفتوح دارند شامل این بخشنامه نمی شوند، اظهار کرد: یارانه مراکز روزانه حتی در صورت تعطیلی مطابق یارانه بهمن ماه پرداخت می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار در ستاد بهزیستی استان یزد گفت: در شهرستانهای تابعه نیز کمیته متناظر آن تشکیل شده و به فعالیت، پیشگیری و نظارت بر دستورالعمل‌های اجرایی در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس در مراکز تحت نظارت می پردازند‌.
 
وی تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز شبانه روزی تحت پوشش و ارسال دستورالعمل و بخشنامه‌های واصله از سازمان بهزیستی کشور را یادآور شد و تأکید کرد: کمیته بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان به طور مستمر پیگیر اجرای جدی دستورالعمل‌های فوق، بازدید از مراکز و نظارت بر حسن اجرای موارد بهداشتی و رعایت مسائل مربوط به آن است.
 
 به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان یزد، عطابخش در پایان خاطر نشان کرد:  ارسال بخشنامه به رؤسای مراکز مبنی بر حضور پزشک و پرستار به لحاظ رعایت اصول بهداشتی در مراکز، انجام اقدامات حمایتی در کنار آگاه‌سازی بهداشتی و روانی برای گروه‌های حساس و پر ریسک تحت پوشش، ارسال مطالب آموزشی و بسته های آموزشی واصله از دانشگاه علوم پزشکی استان به تمامی واحدها و مراکز تحت نظارت بهزیستی از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از کرونا ویروس است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..