مسئول کانون خادمیاران سلامت دفتر آستان قدس رضوی استان یزد:

۹۰ درصد از خادمیاران سلامت یزد پیشرو مبارزه با کرونا هستند

مسئول کانون خادمیاران سلامت دفتر آستان قدس رضوی استان یزد از حضور ۹۰ درصد خادمیاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا وفایی نسب  با اشاره به اهمیت جایگاه فعالان عرصه بهداشت و سلامت و تشکر از خدمات شبانه روزی آنها اظهار داشت: از اولین لحظات تشکیل ستاد کرونا، آمادگی خادمیاران رضوی عرصه سلامت برای مقابله با این پدیده در دستور کار قرار گرفت.

 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر پزشکان، پرستاران و کارشناسان خادمیار رضوی استان جزو کادر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هستند، خادمیاران با هماهنگی معاونت‌های بهداشت و درمان این دانشگاه در عرصه‌های مختلف پیش قدم شدند.
 
مسئول کانون سلامت دفتر آستان قدس رضوی استان یزد افزود: بخشی از پزشکان و کارشناسان بهداشت نیز در بخش خصوصی فعالیت داشتند که آمادگی خود را برای همکاری با کادر درمانی اعلام کردند.
 
وفایی نسب با اشاره به رویکرد مشهد در زمینه استفاده از ظرفیت خادمیاران کشور برای پاسخگویی به تلفن‌های مردمی اظهار داشت: در این راستا نیز ۱۲ نفر از خادمیاران به ستاد مرکزی مشهد معرفی شدند تا به صورت تلفنی پاسخگوی سوالات مردمی باشند.
 
وی، آموزش را مهمترین رکن برای مقابله با کرونا دانست و ادامه داد: با همکاری کانون خبر و رسانه دفتر آستان قدس رضوی استان یزد نیز پیام‌های بهداشتی و آموزشی تهیه و از طریق فضای مجازی در اختیار خادمیاران استان قرار گرفته است.
 
وفایی نسب از آمادگی دیگر خادمیاران برای کمک به پزشکان و پرستاران و کادر درمانی استان خبر داد و اظهار داشت: مسلماً مردم شریف ایران با رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از تردد غیرضروری می‌توانند در کاهش آسیب‌ها و تبعات این بیماری همکاری کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..