آمادگی شبانه روزی شهرداری اردکان برای مقابله با کرونا

شهرداری اردکان که در راستای جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه ای را آغاز کرده بود، از ابتدای هفته تاکنون با تمهیدات بیشتر در مقابله با این ویروس برای رفاه حال شهروندان اقدامات پیشگیرانه را ادامه می‌دهد.

به گزارش یزدی نیوز«اباذر غفوری» شهردار اردکان از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان و با هدف مقابله با شیوع کروناویروس، ضمن خارج نشدن از منزل به جز در مواقع ضروری، زباله‌های خود را خارج از روز و زمان تعیین شده بیرون نگذارند.

 
وی تصریح کرد: روزانه حجمی بالغ‌ بر ۵۰ تن پسماند شهری، ۳۰ تن پسماند ساختمانی و یک تن پسماند بیمارستانی و عفونی توسط واحد خدمات شهری شهرداری اردکان جمع‌آوری و مدیریت می‌شود که در این روزهای حساس، با نظارت بیشتری اقدامات لازم انجام می پذیرد.
 
شهردار اردکان در ادامه با اشاره به نظافت روزانه بوستان‌ها و پارک‌ها با هدف پیش‌گیری شیوع بیماری‌های ویروسی، خاطرنشان کرد: عملیات لازم در جهت اجرای ضدعفونی کردن ویژه مبلمان شهری، وسایل بازی و سرویس‌های بهداشتی نیز همه روزه در حال انجام است و طی روزهای آتی بصورت ویژه صورت خواهد پذیرفت.
 
این مسئول تاکید کرد: همچنین با هدف آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شهروندان، شهرداری اردکان با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اقدام به نصب گسترده بنرهای اطلاع‌رسانی و محتوای آگاه بخش نسبت به راه‌های پیشگیری شهروندان از ابتلا به ویروس کرونا در سطح شهر کرده است.
 
شهردار اردکان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های اجراء شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا؛ اجرای عملیات ضدعفونی ناوگان‌ حمل‌ونقل عمومی و پایانه مسافربری شهرداری اردکان بود. مدیران آژانس‌ و تاکسی‌های شهری اردکان ملزم شده اند که کلیه خودروهای حمل مسافر را ضدعفونی کنند.
 
گفتنی است، پیش از این نیز بر اساس تصمیم شورای تأمین شهرستان اردکان و دستورالعمل لغو تجمعات در اماکن عمومی با هدف مقابله با ویروس کرونا، یکشنبه‌بازار و سه‌شنبه‌بازار اردکان نیز تعطیل شده بود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..