رئیس نظام پزشکی میبد خبر داد:

برخورداری مرکز تحقیقات ژنتیک میبد از تکنولوژی آزمایش کرونا

رئیس نظام پزشکی شهرستان میبد گفت: تکنولوژی آزمایش بیماری کرونا در مرکز تحقیقات ژنتیک میبد فراهم شده و در صورت تامین کیت تشخیصی می‌توان این مرکز را وارد چرخه درمان بیماری کرونا کرد.

به گزارش یزدی نیوز«کمال بیگی» در این رابطه اظهار کرد: کرونا علایم بالینی شبیه آنفولانزا دارد ولی در مجموع ۸۵ درصد افراد با علائم سرماخوردگی ساده یا بدون علامت هستند به طوری که خودشان هم متوجه بیماری‌شان نمی‌شوند ولی در مورد  ۱۵ درصد افراد منجر به درگیری راه‌های تنفسی تحتانی‌شان شده و آنها را روانه بیمارستان می‌کند که از این تعداد نیز تنها دو درصد فوت می‌‌کنند.

 
وی با بیان اینکه افراد دارای علایم خفیف اطرافیان را بیشتر در معرض ویروس قرار می دهند لذا شناسایی آنها حائر اهمیت است، خاطرنشان کرد: افراد بستری در مراکز درمانی در ۸۳ درصد موارد دارای تب، ۸۲ درصد سرفه، ۳۳ درصد تنگی نفس، کمتر از ۵ درصد علایم ‌گوارشی، کمتر از ۵ درصد آبریزش بینی و ۷۵ درصد سی تی مثبت دارند.
 
بیگی مهم‌ترین اقدام در راستای مبارزه با این بیماری را کنترل عفونت در افراد و جامعه خواند و تأکید کرد: ویروس در دمای بالای ۳۰ درجه نابود می‌شود لذا امیدواریم هوا زودتر گرم شود و پیش‌بینی می‌شود که با گرمی هوا این بیماری تا اردیبهشت ماه فروکش کند.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان دارو و مواد بهداشتی و غذایی استان تصریح کرد: ویروس از ۲۴ ساعت تا ۹ روز می‌تواند زنده بماند لذا در محیط‌‌های معمولی استفاده از ماسک معمولی کفایت می‌‌کند ولی کسی که بر بالین بیمار حضور دارد باید از ماسک N۹۵ استفاده کند با این توضیح که ماسک‌‌ها به طور معمول ۴ تا ۸ ساعت کاری کارایی دارند و پس از این زمان باید تعویض شوند.
 
بیکی با بیان اینکه نباید فریب ماسک را بخوریم، ادامه داد: دست‌ آلوده نباید با چشم، بینی و دهان تماس پیدا کند چرا که کرونا ویروس در محیط‌های مرطوب ماندگاری بیشتری دارند و ویژگی مهم این ویروس سرعت بالای انتقال آن است.
 
وی با بیان این که ۸۹ درصد فوتی‌ها بالای ۶۰ سال سن داشته‌اند، تصریح کرد: مرکز تحقیقات ژنتیک میبد دارای تکنولوژی آزمایش کروناست و در صورت تامین کیت‌‌های تشخیصی می تواند به چرخه درمان این بیماری بپیوندد و به تشخیص کمک کند.
 
بیکی تأکید کرد: بر طبق گزارش‌هایی که تعدادی از همکاران ما از بیمارستان‌ مسیح دانشوری، بیمارستان امام خمینی(ره) و همچنین بیمارستان سینا داده‌اند، از روز شنبه در بین بیماران با وجود تب بالا و آزمایش مثبت، درگیری ریوی چندانی وجود ندارد یا درگیری ریوی اولیه، پیشرفت چندانی نمی‌کند که به این معناست که ویروس پس از حمله شدید اولیه، در حال ضعیف شدن است.
 
این مسئول اظهار کرد: البته هنوز اکثر بیماران کنونی با علائم شدید مواجه هستند چرا که از ۲ تا ۵ هفته قبل درگیر بیماری شده‌اند اما بروز موارد با شدت متوسط، این نوید را می دهد که اگر از رفتارهای خطرناک ممانعت کنیم احتمالا از دو  هفته آینده وارد فاز مهار خواهیم شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..