استاندار یزد خبر داد:

موفقیت یزد در مبارزه با کرونا / مردم در خانه بمانند

استاندار یزد از موفقیت این استان در مبارزه با بیماری کرونا نسبت به وضعیتی که می‌توانست اتفاق بیفتد، خبر داد و ابراز امیدواری کرد که مردم حضور در سطح خیابان و شهر را کمتر کنند و تا حد امکان در خانه بمانند و به سفر نروند و توصیه‌ای برای سفر دیگر مسافران به یزد نداشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» در نشست ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا که  در استانداری یزد برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از همه دستگاه‌های استان به خصوص کادر پزشکی و درمان و حوزه دادستانی به علت حضور و پیگیری جدی مسائل مربوط به کرونا ویروس، به ضرورت پایبندی به مصوبات ملی اشاره کرد.

 
وی با یادآور شدن موفقیت این استان در مبارزه با بیماری کرونا براساس مراودات با مراکز درگیر و نسبت به وضعیتی که می‌توانست اتفاق بیفتد، گفت: اگر مردم رعایت کنند، وضعیت بهتر خواهد بود البته امیدوار هستیم که مردم حضور در سطح خیابان و شهر را کمتر کنند و تا حد امکان در خانه بمانند و به سفر نروند و توصیه‌ای برای سفر دیگر مسافران به یزد نداشته باشند.
 
وی با تاکید بر اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات استانی به صورت جدی، بر پیگیری ترخیص زندانیان واجدالشرایط حتی بدون علائم بیماری با نظارت دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: در راستای تامین اقلام و مواد ضد عفونی و مورد نیاز زندان‌ها اقدام و با این حوزه همکاری‌های لازم با این بخش انجام شود.
 
وی در رابطه با موارد مربوط به کلینک‌های ترک اعتیاد نیز تصریح کرد: کلینیک‌های ترک اعتیاد، ساز و کار حضور معتادان را با تدابیر لازم بکاهند تا در این صورت کادر پزشکی این حوزه در زمینه کرونا به خدمت گرفته شوند.
 
استاندار از تداوم کاهش ساعت کاری ادارات یزد هم راستا با سایر استان‌های کشور خبر داد و گفت: با وجود تبادل نظرها و جلسات متعدد مقرر و تاکید شد تا براساس مصوبات ملی، کارمندان با سنین بالا و دارای مشکلات زمینه‌ای، بتوانند از شرایط مرخصی استحقاقی و مرخصی بیکاری استفاده کنند.
 
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای به منظور بازرسی و محاسبات و خریدهای ضروری به خصوص خریدهای دانشگاه علوم پزشکی خارج از روال، تصریح کرد: با توجه به مسئولیت ما در توجیه کارخانجات و واحدهای تولیدی، اقدامات مطلوبی در راستای افزایش تولیدات استان انجام شود به طوری که شاهد تولید مایع ضدعفونی در حال افزایش براساس نیاز استان و کاهش تدریجی مشکلات استان هستیم.
 
طالبی با تاکید بر این که دستگاه‌های تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، بازرسی و سازمان صمت استان دقت و مراقبت بر احتکار وبرخورد قاطعانه را در دستور کار داشته باشند، گفت: باید اقلام مورد نیاز مردم توزیع شود و این توزیع به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند که نیازش مرتفع می‌شود.
 
وی از رفع مشکلات تامین تجهیزات تب سنجی و دستگاه های مختلف دچار کمبود خبر داد و با اشاره به این که نیروی انتظامی مسئولیت کنترل ورودی‌های استان و قرنطینه موارد مشکوک به مدت ۱۴ روز را بر عهده دارد، گفت: باید این نکات را به مسافران گوشزد و آنها با در نظر گرفتن این موارد به یزد سفر کنند و در برنامه ریزی ها این موارد مورد نظر قرار گیرد.
 
این مقام مسئول افزود: ایستگاه‌های بازرسی، گردشگران و مسافران را به قرنطینه هدایت کنند و اماکن متبرکه و زیارتگاه‌ها نیز بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی استان اعمال محدودیت‌های لازم را داشته باشند به طوری که افراد برای زیارت بدون توقف و با ضدعفونی دست‌ها وارد و با ضدعفونی از این اماکن خارج شوند.
 
وی از اقدامات شهرداری در زمینه ضد عفونی کردن سرویس های حمل و نقل عمومی یاد کرد و با تاکید بر تعطیلی و احتمال تمدید تعطیلی تمام مراکز فرهنگی براساس مصوبه ستاد ملی تا ۱۶ اسفندماه، گفت: هر مورد کشف اقلام احتکار شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.
 
این مسئول با بیان این که فرمانداران و بخشداران با جدیت اقدامات پیشگیرانه را در سطح استان انجام دهند، گفت: در آموزش شهروندان و فعالیت‌های لازم در شهرستان‌ها، با تلاش ادارات و دستگاه‌ها آموزش پرسنل نیز مورد توجه جدی قرار دهند.
 
وی به ضرورت لغو رزروها و ممانعت از پذیرش مهمان در مهمانسراها و اماکن اقامتی متعلق به ادارات و سازمان‌ها و پیگیری اداره کل میراث فرهنگی در این راستا اشاره کرد و گفت: هتل‌ها و اقامتگاه‌ها از پذیرش مهمانان مشکوک خودداری کنند، مخصوصا افرادی که درگیر کرونا هستند.
 
طالبی از بکارگیری نیروهای امدادی هلال احمر و بسیج استان در مبارزه و مقابله با شیوع کرونا ویرس خبر داد و گفت: هر نوع کمبود اعتبار و مشکلی در بودجه‌های مربوطه گزارش و پیگیری ها از جانب استانداری انجام خواهد شد.
 
استاندار یزد از لزوم مدیریت و برنامه ریزی مرخصی های مدیران مجوعه وزارت کشور و معاونت‌های آنها یاد کرد و گفت: جلسات اداری و کارگروه ها جز در صورت ضرورت برگزار نشوند و مسئولان نیز نسبت به برگزاری آنها اصراری نداشته باشند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..