حبس ۲۵۲ محکوم جرائم غیرعمد مالی در زندان‌های یزد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، گفت: هم اکنون ۲۵۲ مددجو به دلیل جرایم غیرعمد مالی در زندانهای استان حبس و برای آزادی چشم انتظار دست‌های پر سخاوت خیرین و نیکوکاران هستند.

به گزارش یزدی نیوز«اسلام افشون» اظهار کرد: ۲۵۲ زندانی به دلایل جرائم غیر عمد مالی در زندان استان هستند که مبلغ بدهی آنها بیشاز ۹۸۹ میلیارد ریال است که مبلغ ۱۷۶ میلیارد ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش این ستاد گذشت رضایت مندانه از شکات اخذ و  برای آزادی آنها مبلغ بیش از ۸۱۳ میلیارد ریال نیاز است.

 
وی با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان یزد،‌ افزود: هم اکنون بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۷۴ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه قرار دارند.
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۳۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با حمایت و همراهی اداره کل زندانهای استان ، دادگستری استان ،  مردم نوعدوست و خیرین یزدی از بند زندان آزاد شده‌اند که بدهی آنها مبلغ ۸۳۸ میلیارد بوده که مبلغ ۷۷۸ میلیارد ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و مابقی این مبلغ  معادل ۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد دیه استان یزد،‌ افشون تصریح کرد: در بهمن ماه امسال طرحی را تحت عنوان فجر نور اجرا کردیم که با اجرای این طرح ۱۱ مددجو محکوم مالی با کمک نهادها از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد و خیرین  از زندان آزاد و به آغوش خانوده بازگشتند .
 
وی در پایان با تقدیر از خیرین استان خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال اجرای پویش همای رحمت هستیم ، طرحی که از ۱ الی ۱۸ اسفند ماه سال جاری که با میلاد مولای متقیان امام علی (ع) مصادف گردیده در تلاشیم که با جذب کمک‌های خیرین استانی بتوانیم مددجویان محکوم مالی را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..