معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

آماده‌باش همه بیمارستان‌های یزد/کرونا را در یزد مدیریت می‌کنیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه در یزد هیچ مورد مثبت و مشکوک جدی در زمینه کرونا نداشته ایم، گفت: در عین حال تمام بیمارستان‌های یزد آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

به گزارش یزدی نیوز محمود نوری شادکام،در نشستی خبری با اشاره به اینکه هفت جلسه برای برنامه ریزی و هماهنگی بین بیمارستانها برگزار شده است، اظهار داشت: دستورالعمل‌های لازم صادر شده و فرآیند کار به نحوی خواهد بود که بیماران مراجعه کننده به درمانگاه‌ها و اورژانس‌های بیمارستانی اگر توسط پزشک مشکوک تشخیص داده شوند، بیمار به اتاق ایزوله در اورژانس‌ها منتقل می‌شود.

 
وی افزود: بیمار توسط متخصص عفونی مستقر در بیمارستان ویزیت می‌شود و در صورت نیاز آزمایش‌های لازم روی وی انجام می‌شود و در صورتی که شک جدی وجود داشته باشد، در اتاق‌های ایزوله بخش بستری و نمونه گیری از او انجام می‌شود.
 
نوری شادکام ادامه داد: اگر بیمار نیاز به خدمات جدی داشته باشد، با آمبولانس خاص به بیمارستان شهید صدوقی منتقل می‌شود تا تحت درمان قرار گیرد در عین حال همه بیمارستانها چه بخش خصوصی و چه دولتی در کل استان مکلف هستند که بیماران را بپذیرند و حتی بستری را انجام دهند اگر بیماری تشخیص قطعی شد و نیاز به مراقبت‌های خاص داشت، با هماهنگی پزشک مرجع در صورت وجود تخت خالی به بیمارستان شهید صدوقی ارجاع می‌شود اما بقیه بیمارستانها نیز وظیفه خود را در این زمینه انجام می‌دهند ضمن اینکه سایر خدمات در بیمارستانها تعطیل نیست و کار بیمارستانها روال عادی دارد.
 
وی اظهار داشت: در تمامی بیمارستانها در سراسر استان بحث غربالگری، تشخیص و بستری را انجام می‌دهیم و اگر بیماری نیاز به مشاوره‌های خاص داشته باشد، به بیمارستان شهید صدوقی ارجاع می‌شود.
 
نوری شادکام تصریح کرد: در مجموع بیمارستانها آمادگی لازم را دارند و اگر با همین وضعیت فعلی پیش برویم، بحران کرونا را مدیریت خواهیم کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم نگرانی نداشته باشند، افزود: کرونا از آنفلوانزا پیچیده‌تر و خطرناک‌تر نیست، آن زمان ۸ هزار نفر بستری داشتیم اما مدیریت شد و به طور قطع این بیماری نیز مدیریت خواهد شد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات نمونه مثبتی نداشته‌ایم که نیاز به ارجاع آن به بیمارستان صدوقی باشد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: مرخصی تمام رؤسای بیمارستانها و پزشکان متخصص عفونی لغو شده و شرایط به لحاظ امکانات نیز خوب است البته کمبودهایی وجود دارد که به سرعت این کمبودها برطرف می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..