مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

با متخلفان در امر حمل و نقل جاده‌ای برخورد قاطع می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد با تاکید بر اینکه جان انسان‌ها برای ما حائز اهمیت است، گفت: با افراد متخلف در امر حمل و نقل جاده ای با قاطعیت بیشتری نسبت به گذشته برخورد می شود.

به گزارش یزدی نیوز علی علیخانی در نشست مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با فرماندهان پلیس راه استان یزد اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه راهداری، شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان، پلیس، هلال احمر، اورژانس و همه افراد و دستگاه‌های دخیل در امر سفر، پیشگیری از بروز حادثه و تصادف است.

 
وی افزود: تلاش ما فقط در راستای پیشگیری از تصادف منجر به فوت نیست بلکه پیشگیری از وقوع هرگونه تصادفی در دستور کار قرار گرفته و باید تلاش شود حتی اگر تصادفی صورت می‌گیرد، با کمترین شدت و کمترین آسیب باشد.
 
علیخانی ادامه داد: از این پس هیچ‌گونه تخفیفی برای متخلفان قائل نخواهیم شد به ویژه در تخلفاتی که منجر به کشته و مجروح شدن مسافران می‌شود.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: از این پس بر اساس دستورالعمل و تأکیدات وزیر راه و شهرسازی، شرکت، مالک خودرو و راننده هر سه در صورت بروز حادثه باید پاسخگو باشند در حالی که در گذشته قانون فقط با راننده برخورد می‌کرد.
 
وی عنوان کرد: مالک خودرو باید نقص فنی خودرو را به طور مستمر بررسی کند تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری شود.
 
علیخانی ادامه داد: در اوج ساعت خروج اتوبوس‌ها از پایانه مسافربری باید مسئولان انجمن شرکت‌ها و رانندگان در پایانه حضور داشته باشند و به وظایف خود به درستی عمل کنند.
 
وی تاکید کرد: جان انسان‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که افراد اعم از راننده، مالک، شرکت مسافربری و … به این موضوع بی تفاوت باشند، به شدت با آنها برخورد خواهد شد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد عنوان کرد: کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سپهتن یک تکلیف برای شرکت‌های مسافربری است و باید به تعداد مورد نیاز نیرو برای کنترل این سامانه داشته باشند زیرا حادثه در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد بر این اساس دقت راننده باید ثانیه به ثانیه رصد شود.
 
وی افزود: لازم است آموزش‌هایی که در مورد سامانه سپهتن به نمایندگان شرکت‌ها داده شده، به سایر افراد منتقل شود ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم برای کارایی بهتر، یک مرکز مانیتورینگ در هر پایانه ایجاد شود و همه شرکت‌ها با مشارکت یکدیگر و به صورت ۲۴ ساعته به کنترل خودروها بپردازند.
 
علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به سفرهای نوروزی افزود: ادارات راهداری شهرستانها نسبت به شستشو، ترمیم و تعویض تابلوها و گاردها اقدام کنند.
 
وی بر ضرورت افزایش گشت‌های شبانه مشترک با پلیس یا گشت‌های جداگانه راهداری در زمان پیک ترافیک به ویژه در جاده‌های فرعی و روستایی تاکید کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..