دارایی و ثبت اسناد یزد تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در زمینه صدور اسناد مالکیت تک برگی املاک دولتی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش یزدی نیوز«سعید نورایمانی» معاون نظارت مالی و رئیس خزانه استان یزد با اعلام این خبر افزود: این کار در راستای سیاست‌های وزارت اقتصاد و سازمان املاک کشور انجام شده است و براساس آن تمامی اسناد مالکیت تک برگی دولتی با فرمت جدید صادر می‌شود.

 
وی اظهار کرد: بر همین اساس خزانه استان یزد موظف است اسناد مالکیت املاک دولتی را به اداره ثبت اسناد و املاک استان تحویل دهد.
 
نورایمانی یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۵۵۴ سند مالکیت دولتی که در اختیار خزانه استان بود به اداره کل ثبت اسناد تحویل شد و حدود ۷۰۰ سند دیگر که در اختیار دستگاه‌های دولتی است باید تحویل شود.
 
وی با بیان اینکه در چارچوب این سیاست اسناد تک برگی املاک دولتی با اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی متفاوت و رنگ و فرمت جدید خواهد بود؛ هدف از اجرای این کار را پیشگیری از سوء استفاده از اسناد املاک دولتی اعلام کرد.
 
رئیس خزانه معین استان گفت: در راستای اجرای این سیاست نشستی با حضور مدیران کل و مسئولان دو دستگاه یاد شده برگزار و تواهمنامه امضاء شد و اداره کل ثبت اسناد و املاک استاد یزد برای صدور اسناد تک برگی املاک دستگاههای اجرایی برنامه زمان بندی اعلام کرده است.
 
نورایمانی با تاکید بر پیگیری دستگاه‌های اجرایی استان برای صدور اسناد مالکیت املاک خود عنوان کرد: براساس این تفاهم‌نامه، گزارش عملکرد این بخش به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال خواهد شد.
 
به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، هم اینک دو هزار و ۲۵۰ ملک دولتی در استان یزد در حال مستندسازی است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..