به منظور پیشگیری از بیماری کرونا؛

کلیه همایش‌های دانشگاه یزد در اسفندماه جاری لغو شد

به دنبال انتشار اخبار رسمی در خصوص ابتلای تعدادی از هموطنان به بیماری کرونا کووید ۱۹ در برخی استان‌ها، با وجود این‌که تاکنون هیچ موردی از این بیماری یا موارد مشکوک به آن در دانشگاه یزد مشاهده نشده است، امّا به دستور رییس دانشگاه یزد کمیته ویژه‌ای به منظور اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم برای کنترل و پیش...

به گزارش یزدی نیوزدر نخستین نشست این کمیته که به ریاست دکتر «قاسم بریدلقمانی» تشکیل شد، مواردی نظیر تأکید بر ارائه آموزش‌های عمومی به دانشگاهیان در راستای روش‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا (کووید ۱۹)ِ، چاپ و نصب بنر و توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی در سطح دانشگاه، لغو کلیه تجمعات و همایش‌های غیرضروری در اسفندماه جاری، نصب مخازن ژل‌های ضدعفونی در ورودی‌های سالن‌های غذاخوری و ضدعفونی کردن اتوبوس‌های دانشگاه مطرح و تصویب شده است.

 
 استقرار پزشک و کارشناس بهداشت در پردیس‌های خوابگاهی یا شبانه‌روزی شدن فعالیت درمانگاه دانشگاه از دیگر مصوبات کمیته ویژه پیشگیری از کرونا در یزد است.
 
 به نقل از دانشگاه یزد، در این جلسه همچنین از آن دسته از دانشگاهیانی که طی دو هفته گذشته به استان‌های در معرض آلودگی این ویروس مسافرت داشته‌اند، درخواست شد در اسرع وقت به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه کنند.
 
رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون یا با استفاده از ژل‌های ضدعفونی‌کننده، استفاده از وسایل شخصی نظیر ظروف غذا، قاشق، چنگال، مهر نماز و استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، تاکسی و آژانس از دیگر موارد حائز اهمیت در این خصوص است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..