امدادرسانی هلال احمر استان یزد به ۶۳۷ مورد حادثه در ۱۱ ماهه سال جاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزدگفت: نزدیک به 637 مورد حادثه در 11 ماهه سال جاری توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان امدادرسانی شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛  دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: ارائه خدمات امدادی به ۱۸۶ حادثه جاده ای،۲۶حادثه شهری،۳۶حادثه کوهستان،۲۷حادثه سیل و آبگرفتگی، ۱۹حادثه برف و کولاک، ۱۲حادثه صنعتی و کارگاهی ، ۵۶ مورد خدمات مناسبتی ،۱ مورد حادثه دریایی و ساحلی ،  سه حادثه زلزله ،۵حادثه طوفان، و همچنین ارائه خدمات حضوری موردنیاز به ۲۶۶نفر از مراجعین به پایگاههای امدادونجات  از مهمترین خدمات هلال احمر استان در ۱۱ ماهه سال جاری بوده است.

به گفته دکترحرازی زاده در همین راستا  113 نفر بصورت سرپایی  خدمات مورد نیاز  خود را از عوامل امدادونجات هلال احمر استان دریافت و ۱۲۷ نفر از مصدومان حوادث مختلف با آمبولانس های های هلال احمر به مراکزدرمانی منتقل شدند.

حرازی زاده افزود: طی این عملیات ۳۷۵۱ نفر دچار حادثه شدند که۲۲۶ در برف و کولاک ،  655 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۵۹۴ نفر در خدمات حضوری ،۱۲۷۳ نفر در خدمات مناسبتی ، ۵ نفر در حوادث دریایی و ساحلی ، ۷۵ نفر در سیل و آبگرفتگی ، ۱۲۴ نفر در حوادث شهری ، ۱۳ نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی ، ۶۶۴ در حادثه طوفان و ۶۵ نفر در حوادث کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

حرازی زاده در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۲۰۶ نفر در ۱۱ ماه گذشته اعلام کرد.

خدمات رسانی ۷۸۳  تیم به حادثه دیدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت:درمجموع ۷۸۳  تیم عملیاتی با حضور ۲۹۳۶ نفر نجاتگر و امدادگر با بکارگیری ۳۲۸ دستگاه روز آمبولانس و خودروی امدادی در عملیات های ۱۱ماهه گذشته هلال احمر استان مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را ۱۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۲۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت ۴۹ مورد عملیات رها سازی  و ۲ مورد عملیات اطفاء حریق توسط تیم های عملیاتی این جمعیت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

شایان ذکر است این گزارش ارائه شده یازده ماهه  از تاریخ ۱  فروردین  98 لغایت ۳۰  بهمن ماه ۹۸ می باشد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..