تردد خودروها در بافت جهانی یزد ممنوع شد

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهری شهرداری یزد از ممنوعیت تردد خودرو در بافت جهانی این شهر در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حمید دهقان» با بیان این که هر گونه تردد خودرو در تمام معابر بافت تاریخی در ایام نوروز ممنوع است، گفت: شهروندان و مسافران باید بتوانند در فضای بافت تاریخی یزد پیاده قدم بزنند.

 
وی با بیان این که معابر بافت تاریخی با استفاده از دوربین و تکنولوژی‌های هوشند جدید کنترل می‌شود، گفت: تردد در بافت تاریخی صرفا برای کسبه و ساکنین این بافت تاریخی با احراز هویت پلاک خودورهای مجاز در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌کنیم هیچ محدودیت و سختی برای تردد ساکنین و کسبه در بافت تاریخی ایجاد نشود.
 
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد افزود: طرح محدودیت تردد خودروها در بافت تاریخی در بازارچه صراف‌ها به صورت پایلوت اجرا و در ایام نوروز در تمام معابر بافت تاریخی اجرا می‌شود.
 
دهقان با اشاره به افزایش ترافیک در روزهای پایانی سال به ویژه در هسته مرکزی شهر، تصریح کرد: پارکینگ‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز سه ساعت بیشتر به شهروندان و مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.
 
 به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، جهانشهر یزد دو هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و حریمی به وسعت پنج هزار هکتار است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..