نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد| چگونه می‌توان دانش آموزان را به مطالعه جذب کرد؟

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد گفت: در ورود به بحث جذب نوجوانان به مطالعه، آموزش و پرورش بسیار بهتر می‌توانست عمل کند.

به گزارش یزدی نیوزالهه جورابی با حضور  در نمایشگاه کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های یزد  اظهار داشت: جذابیت مطالعه را باید از مدارس شروع کنیم چرا که با بالا رفتن سن این موضوع باید برای فرد حل شده باشد.

 
وی گفت: نوجوانانی داریم که هم اکنون در گروه‌های دوستانه‌ای که در مدارس دارند به یکدیگر کتاب قرض می‌دهند؛ این امر هم به از لحاظ اقتصادی به صرفه است و هم به ارتقای سطح مطالعه کمک می‌کند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در ارتقای سطح مطالعه نوجوانان گفت: برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی در مدارس یکی از راه‌های جذب دانش‌آموزان به مطالعه است.
 
وی تشریح کرد: اگر مسابقات علمی فرهنگیِ بیشتری از طرف آموزش و پرورش انجام شود میزان مطالعه را تا حد زیادی می‌توان افزایش داد.
 
جورایی افزود: تنوع کتاب در مسابقات سطح مدارس در امر جذب دانش‌آموزان به کتاب‌خوانی بسیار موثر است چرا که هم کتاب‌های مذهبی و هم کتاب‌های داستانی، علمی، فرهنگی و آموزشی مورد نیاز و علاقه دانش‌آموزان است نه فقط یک طیف از کتاب‌ها باشد.
 
وی با اشاره به بعد مسافت این نمایشگاه گفت: چنین نمایشگاه‌های فرهنگی که فرهنگ کتابخوانی را فراهم می‌کند باید در دل شهر برگزار شود تا مردم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و استقبال خوبی از چنین رویداد فرهنگی صورت بگیرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..