رئیس هیئت کوهنوردی استان یزد اعلام کرد؛

کوهنوردان مراقب گرگ‌ها باشند

رئیس هیئت کوهنوردی استان یزد با هشدار در مورد افزایش گرگ در مناطق کوهستانی شیرکوه، به کوهنوردان توصیه کرد تا از انجام سفر به این مناطق به صورت انفرادی خودداری کنند.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی هیئت کوهنوردی استان یزد، سیدمصطفی فاطمی با اشاره به افزایش تعداد گرگ‌ها در مناطق کوهستانی به ویژه منطقه شیرکوه در فصول سرد امسال، اظهار داشت: با توجه به فصل سرما، لغزندگی و به خصوص گزارش افزایش گرگ در مناطق کوهستانی یزد به ویژه شیرکوه، کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت از صعود و گردش‌های انفرادی در این قبیل مناطق خودداری کنند.

 
وی افزود: لازم است که همه باشگاه‌ها و گروه‌های گردشگری نیز با رعایت شرایط ایمنی به صورت دسته جمعی و با هماهنگی هیئت و ارگان‌های مربوطه نسبت به برگزاری سفرهای گردشی در کوه و طبیعت اقدام کنند تا از خطرات ناشی از حمله گرگ و دیگر موارد در امان باشند.
 
فاطمی، کوهنوردی را از ورزش‌های مفرح و گروهی عنوان کرد و گفت: بی‌توجهی به هشدارها و برخوردار نبودن از آموزش‌های لازم می‌تواند این ورزش جذاب را به تهدیدی جدی تبدیل کند.
 
رئیس هیئت کوهنوردی استان یزد با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین حوادث در کوهستان ناشی از بی‌توجهی به هشدارها یا کوتاهی در فراگرفتن آموزش‌ها و نکات ایمنی در هر دو گروه کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور بوده است، تاکید کرد: این ورزش همگانی حتماً نیازمند آموزش در زمینه چگونگی رفتار در کوهستان دارد تا نه تنها از آسیب به محیط کوه جلوگیری شود بلکه کوهنوردان را نیز در مقابل خطرات کوهستان مصون بدارد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..