رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد:

افزایش قیمت میوه به بهانه‌ی یلدا نداریم

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد از تغییر نیافتن قیمت‌ میوه در بازار یزد اشاره و تاکید کرد: به بهانه شب یلدا، افزایش قیمت میوه نداریم.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»با اشاره به این که یلدا نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها در بازار میوه شودف اظهار کرد: خوشبختانه در آستانه فرارسیدن یلدا، قیمت‌ها در بازار میوه یزد ثابت و نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است.

 
وی قیمت هر کیلوگرم هندوانه را بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: میوه‌های خاص یلدا مانند انار نیز از ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان در انواع مختلف عرضه می‌شوند.
 
این مسئول قیمت هرکیلوگرم از انواع پرتقال را بین ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: هر کیلوگرم نارنگی بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ و لیموشیرین بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
 
وی در رابطه با سایر اقلام صیفی پرمصرف مردم در یزد نیز تصریح کرد: هر کیلوگرم سیب زمینی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم پیاز بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی بین ۴۰۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان در میادین توزیع می‌شود.
 
مشرف از افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت خیار مینی در یزد یاد کرد و گفت: به علت افزایش تقاضا برای مصرف این محصول هر کیلوگرم خیار از ۴۰۰۰ به ۵۰۰۰ تومان در یزد افزایش قیمت یافته است.
 
وی افزود: تمامی اقلام میوه و صیفی و سبزیجات عرضه شده در میادین با ۳۰ درصد افزایش قیمت در بازار آزاد و میوه‌فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شوند.
 
رییس اتحادیه میادین میوه و تره‎بار در پایان از تداوم نظارت‌ و بازرسی‌های این اتحادیه به منظور جلوگیری از تخلفات صنفی به ویژه گرانفروشی این صنف در آستانه شب یلدا یاد کرد و گفت: خوشبختانه پس از افزایش قیمت بنزین و تشدید و تداوم نظارت‌ها، میزان تخلفات گران‌فروشی در این صنف کاهش چشمگیری داشته است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..