بررسی راهکار‌های راه اندازی کارخانه کمپوست یزد

در کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر راهکار‌های راه اندازی کارخانه کمپوست یزد بررسی شد.

به گزارش یزدی نیوز در جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری راه اندازی کارخانه کمپوست یزد و روش‌های پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مشاور کمیسیون با اشاره به لزوم توجه به حفاظت از محیط زیست گفت: سه فاکتور تا حفاظت از محیط زیست باید انجام شود که وجود قانون، پرداخت هزینه و خواست مردم از اولویت‌ها و مسئولیت اجتماعی در این حفاظت است. 
دهنوی زاده افزود: سه مدل پیش روی ماست که اول فقط ایجاد خط پردازش و ۹۵ درصد دفع است. دوم که به فکر تولید کمپوست باشیم و در این حالت ۵۵ درصد دفن انجام می‌شود و مدل سوم خط پردازش به همراه تولید کمپوست و پیرولیز مساوی با دفن به کمتر از ۱۰ درصد خواهد بود. 
حشمت زاده از پژوهشگران این حوزه نیز با اشاره به چندین مرتبه بازدید از کارخانه پسماند یزد که چندسال به تعطیلی رسیده است سالن دریافت نامناسب، نبود فضاسازی درست، قیف ورودی غیر استاندارد، حصارکشی و لزوم اصلاح کانال شیرابه را از مشکلات این مجموعه دانست وگفت: تجهیزات کارخانه مقرون به صرفه نیست. 
وی با تاکید بر کار دانش فنی در مناقصه افزو: اسناد فنی مناقصه نیازمند تیم کارشناسی و پژوهشی است و شهرداری با این رویکرد اقدام کند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..