زیرساخت های مناسب استان برای فعالیت در زمینه دانش فضایی/ یزد می تواند پایگاه بسیاری از فعالیت های سازمان فضایی باشد

استاندار یزد با اشاره به زیرساخت های مناسب استان برای فعالیت در زمینه دانش فضایی گفت: وجود نیروهای متخصص، بسترهای مناسب برای تربیت نیروهای متخصص بیشتر، وجود شرکت های دانش بنیان توانمند و همچنین برخورداری از بسترهای مختلف در حوزه صنایع و معادن از جمله این ظرفیت ها هستند.

به گزارش یزدی نیوز"محمدعلی طالبی" در جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد که با حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران و جمعی از مسئولین استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه یزد زیرساخت های مناسبی برای فعالیت در حوزه فضایی و فناوری را دارد، افزود:  یکی از مهمترین این زیرساخت ها وجود نیروی انسانی توانمند و همچنین زمینه برای تربیت نیروی متخصص است که موفقیت ۲۶ ساله یزد در کنکور و همچنین وجود مراکز آموزشی تحصیلات تکمیلی نشان از وجود این ظرفیت در استان را دارد.

وی ادامه داد: در دسترس بودن صنایع و معادن برای انجام فعالیت های تحقیقاتی در کنار وجود شرکت های دانش بنیان از جمله دیگر ظرفیت های استان برای فعالیت در عرصه فضایی است.
طالبی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ویژگی های اقلیمی استان گفت: یزد می تواند پایگاه بسیاری از فعالیت های سازمان فضایی باشد.
استاندار گفت: انتظار ما از سازمان فضایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کمک به این شرکت ها برای اتصال به بازار است.
وی با اشاره به مهاجرت شرکت های استان در حوزه فضایی به تهران به دلیل دور بودن از بازار گفت:  این در حالی است که باید حمایت از این شرکت ها برای فعالیت در خارج از مرکز باشد و برای اقتصادی  کردن فعالیت این شرکت ها سازمان فضایی می تواند کمک بسیاری کند.
استاندار عنوان کرد: بخشی از اطلاعات سازمان فضایی مورد نیاز ارگان ها، ادارات، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و شرکت های دانش بنیان و فناور است که انتظار می رود به سهولت در اختیار آنها قرار گیرد.
طالبی با بیان اینکه یزد بستر خوبی برای برگزاری رویدادهای مرتبط با سازمان فضایی دارد افزود: آمادگی میزبانی رویدادهای کشوری و بین المللی در این حوزه را داریم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..