تنها کتابخانه گردشگری کشور برتر شد

بنیانگذار و مدیر تنها کتابخانه ثابت گردشگری کشور در یزد از انتخاب این کتابخانه به عنوان برترین کتابخانه مشارکتی این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن رفیعیان  با اشاره به ظرفیت این کتابخانه مستقل و مشارکتی در اشاعه و تولید فرهنگ بدون همکاری بخش دولتی، اظهار کرد: این کتابخانه که امسال به عنوان برترین کتابخانه مشارکتی استان یزد معرفی شد، با برخورداری از سه هزار جلد کتاب با موضوع مشترک ایران، ظرفیت قابل توجهی را در حوزه ایران شناسی و معرفی کشورمان به گردشگران فراهم کرده است.

 
وی از وجود آثار و منابع این کتابخانه به ۲۰ زبان مختلف دنیا خبر داد و گفت: در این کتابخانه منابع قابل توجهی به ۱۰ زبان زنده دنیا وجود دارد که همگی منابع به معرفی ایران در جوانب مختلف جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی، مذهبی و سایر مسائل مربوط به کشور پرداخته شده است و یکی از حلقه‌های فرهنگی ایجاد شده متناسب با ثبت جهانی یزد به شمار می‌رود.
 
عضو هیات علمی گروه شهرسازی دانشگاه یزد از وجود اسناد تاریخی ارزشمندی در کتابخانه گردشگری یزد خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ سند تاریخی نیز در این کتابخانه موجود است که ارزش معنوی و تاریخی زیادی دارند.
 
وی از وجود اتاق امام حسین (ع) در این کتابخانه گردشگری نیز یاد و تصریح کرد: این اتاق محلی برای اشاعه اطلاعات موثق و صحیح در رابطه با دین اسلام، مذهب شیعه و روایات کربلاست و دارای عناصر نقاشی و کتاب است.
 
وی افزود: در این اتاق، کتاب‌های قرآن، مفاتیح‌الجنان و نهج‌البلاغه با ترجمه‌های مختلفی مانند فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و سایر زبان‌های دنیا قرار گرفته و روحانیونی مبلغ نیز در زمینه پاسخگویی به سوالات گردشگران حضور دارند.
 
استادیار دانشگاه یزد برگزاری جلساتی با گردشگران خارجی در زمینه وقایع عاشورا و سایر مباحث دین در این اتاق را یادآور می‎شود و می‌گوید: اتاق امام حسین(ع) از تابلوهایی از صحنه‌های مختلف وقاع عاشورا که از آثار «عبدالحمید قدیریان» هنرمند کشوری است، پوشیده شده و با استفاده از این تابلوها وقایع عاشورا را برای گردشگران خارجی به شیوه‌ای ساده و جذاب توضیح می‎دهیم.
 
وی در مورد برگزاری برنامه‌های متنوعی برای گردشگران در این کتابخانه، اظهار کرد: معرفی کتاب، حافظ خوانی، خیام خوانی و محافل نقد و گفت‌وگو پیرامون برخی از منابع کتابخانه از اقدامات موثری است که در این کتابخانه برگزار میشود و گردشگران نسبت به آن استقبال زیادی داشتند.
 
رفیعیان در پایان از بازخوردهای مثبت گردشگران نسبت به این کتابخانه خبر داد و گفت: تاکنون حضور گردشگران در این کتابخانه بازخوردهای بسیار مطلوب و مثبتی داشته و در وبسایت‌های گردشگری دنیا تصاویر و مطالب قابل توجهی از این کتابخانه منعکس و معرفی شده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..