معاون گردشگری کشور:

پیگیر بیمه راهنمایان هستیم

معاون گردشگری وزیر میراث با بیان این که راهنمای گردشگری به عنوان یک شغل مد نظر نیست، گفت: با این احتساب نمی‌توان برای آن بیمه جداگانه‌ای در نظر گرفت اما پیگیر برطرف کردن مشکلات بیمه راهنمایان هستیم‌.

به گزارش یزدی نیوز«ولی تیموری» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجمع راهنمایان گردشگری استان یزد با بیان این که می‌توان بر اساس ترجمه استانداردهای شغل راهنمای ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا راهنمایان را سطح بندی کرد، گفت: داشتن اطلاعات و دانش تخصصی از الزامات راهنمایان گردشگری است و ملاک سطح بندی قرار نمی‌گیرد بلکه می‌توان علاقه، ابتکار عمل و  تجربه را ملاک سطح بندی قرار داد.

 
وی افزود: راهنمایان قشر باسواد جامعه گردشگری هستند و هیچ موردی برای یک راهنما بدتر از این نیست که پاسخ سوال گردشگر خود را نداند.
 
معاون گردشگری نبود راهنمای مجاز در کنار تور گردشگری را تخلف دانست و گفت: این آیین‌نامه بعد از ۴۰ سال، در سال ۹۴ بروز  شد و به دنبال آن حضور راهنما در کنار گروه‌های گردشگری الزام قانونی شد.
 
تیموری با تاکید بر این که اگر در مقصد گردشگری امنیت وجود نداشته باشد، به تبع گردشگری وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: کشور ما در میان منطقه‌ی پرحاشیه و اغتشاشات بین المللی قرار گرفته ولی همچنان یک منطقه سبز امنیتی است و ما باید حساسیت دستگاه‌های امنیتی را درک کنیم.
 
معاون وزیر میراث در پایان نیز بیان کرد: به دلیل این که به راهنمای گردشگری به عنوان یک شغل نگاه نمی‌شود، نمی‌توان برای آن بیمه جداگانه در نظر گرفت اما  پیگیر برطرف کردن مشکلات بیمه راهنمایان هستیم‌.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..